Home > Jouw verhaal > Werk & Geld > geld maakt niet gelukkig?
geld maakt niet gelukkig?
Geplaatst door natasja - 21 jaar - op 30 Aug 2010, 02:04:06

geld maakt niet gelukkig.....zeggen ze..
maar ik kan het echt niet meer zonder geld.. me rekeningen stapelen zich zo hoog op dat ik het echt niet meer aankan.. ik heb al 7maanden geen verzekering betaald dat het nu bij de incasso ligt en ik niet eens naar de tandarts kan en dat terwijl ik een ongelooflijk slecht gebit heb, met het incassobureau een betaalafspraak gemaakt die ik niet eens na kan komen.

Door een lening nu 9000euro schuld. vanwege het niet terug kunnen betalen..en waarom omdat ik dacht dat het een goed idee was om een eigen bedrijf te beginnen. mijn idee was aardig goed maar helaas kon het niet waargemaakt worden vanwege de financiele situatie.

dus zodoende anderhalf jaar lang me bedrijf gehad waarmee ik op sommige dagen goed verdiende.. dat geld ging meteen naar de lening en de huur en had 100euro over in de maand om van te kunnen eten ( voor 2pers. en een hond )

vervolgens krijgt me hond last met plassen dus naar de dierenarts.. deze kosten zijn opgelopen tot uiteindelijk 500euro met veel moeite deze kosten betaald..maar gelukkig gaat het nu goed met me hond..
vervolgens meteen een verzekering voor me hond afgesloten kost nogmaals 15euro in de maand..

veel vaste lasten heb ik niet gelukkig..

een huistel waarmee ik nooit bel en internet heb geen mobiel.
cz verzekering en hondenverzekering
de huur wat gelukkig maar 300euro incl is.
en de lening van 500 p.m

nu ben ik gestopt met me bedrijf omdat ik nieuwe inkopen moest doen maar hiervoor het geld niet heb... door het bedrijf zijn al me kosten zo onwijs opgelopen dat ik er helemaal aan onderdoorga... ik heb pijn aan me kies en kan me nog niet een paracetamol veroorloven dus ga ik naar restaurants toe waar ze deze vaak wel hebben.

daarbij ben ik nu 1jaar gestopt met roken, in de hoop dat ik meer geld over zou houden om eindelijk eens een dagje weg te kunnen gaan.

nu zit ik uiteindelijk zonder werk of ja het duurt nog een maand... ik ben vrijdag aangenomen bij een snackbar en heb een half jaar contract gekregen erg blij ben ik hiermee maarja het duurt nog een maand voordat het geld komt eerst werken dan geld..

ik ben nu al 2maanden echt alleen maar brood,vissticks en ei aan het eten.. zelfs me hond kan ik geen voer geven...gelukkig woon ik in de buurt van een jumbo..dus zodra ik zie dat ze geen hondenvoer hebben krijg ik een ander merk gratis.. verder eet hij ook brood en vissticks.

hoe moet ik nou dan nog een maand rondkomen van nog geen 7euro.. ik heb heel me bedrijf al verkocht en dat geld is naar de lening gegaan..

het is echt goed kl*te ik kan niet eens visite uitnodigen omdat ze anders water moeten drinken ik zit constant met een hongergevoel..
ik woon samen...me vriend werkt zich kapot en probeert elke euro te pakken die hij kan pakken maar alles gaat naar de huur en de lening.. familie heb ik verder ook niet bij wie ik een klein bedrag kan lenen..

dus ja zoals ze zeggen geld maakt niet gelukkig is absoluut niet voor mij bedoelt helaas..
Waardering:

Reacties

Pagina 3 van 3  |    1 2 3  Volgende » 
Geplaatst door Abdul Rahman - 4 jaar - op 4 Sep 2010, 08:06:08

*** Bericht gewist door beheerder ***
Geplaatst door tim mefancy - 3 jaar - op 2 Jan 2011, 11:44:11

*** Bericht gewist door beheerder ***
Geplaatst door m. - 18 jaar - op 3 Jan 2011, 10:50:48

Weet je nog, vroeger.. Toen had men niet eens brokken voor de hond ;)

Werk al jaren in een dierenwinkel, en geloof het of niet.. Sommige honden krijgen nauwelijks brokken,eten gewoon met de pot mee, en worden nog 15/16 ook! Wat nou, met de pot mee-eten is slecht..

Maar goed, je kunt ook proefzakjes vragen bij de dierenwinkel. Verzin je een of andere smoes, valt altijd wel iets te regelen. Google eens op hondenvoer, je kan altijd wel ergens een gratis pakketje vandaan scharrelen. Zal zo even voor je kijken of ik nog een paar sites vinden kan..

En wat betreft schuldhulpverlening: 't zal geen vetpot zijn, maar erger als dit kan al haast niet meer, toch? Maar wat ik niet begrijp.. Hoe kan jij een eigen bedrijf beginnen, als je gekraakt woont? Voor een lening voor je bedrijf heb je vaste verblijfsplaats nodig en vast inkomen, voordat ze je überhaupt een lening willen geven. Of zit ik er nu naast?
Geplaatst door m. - 18 jaar - op 3 Jan 2011, 10:59:00

http://www.eukanuba.nl/nl-NL/puppy-kit-registration.jspx

http://www.puppydoos.nl/bestellen

http://www.pedigree.nl/pedigree-hondenclub/pedigree-puppyclub.aspx

http://www.biofooddiervoeding.nl/Data/startalgemeen.php

verder gewoon even googelen ;)
Geplaatst door Mariam - 29 jaar - op 3 Jan 2011, 20:30:24

Hoi meid,

Je aanmelden bij een schuldhulpverlening zou misschien wel helpen of de kredietbank? Dan krijg je wekelijks leefgeld. Mocht je hierbij iets willen weten, dan roep je het maar. Ik krijg in me werk te maken met mensen die schulden hebben.

Zoek een voedselbank, schaam je niet want die zijn er genoeg. Wil je een extraatje verdienen. Zet een advertientie bij de albert heijn dat jij wilt oppassen of zo iets. Wie weet wat het je oplevert. Ik zou geen internet nemen, nu je het financiel moeilijk hebt. Dat kost je ook geld.

Je hebt het moeilijk op dit moment. Als het werk in de snackbar niet genoeg verdiend, ga ander werk zoeken. Blijf niet zitten totdat het werk naar je komt. Schrijf je in bij uitzendbureau's en ga naar een arbeidsbureau. Doe iets, begin vandaag. Ik hoop dat jij uit deze fase goed zal uitkomen. Ik wens je veel sterkte erbij. Het is moeilijk als je geen geld hebt... en je van alles moet betalen...

Sterkte meid!
Geplaatst door Demy - Lynn - 35 jaar - op 4 Jan 2011, 21:48:17

Hoi,

Wij zaten met het zelfde laken en pak. Ik ben toen gaan bellen voor een erotische lijn. Ik moest wel!!! de rek. stapelden zich op, me kids moesten eten. We zitten nu in de schuldsanering maar ik werk nog steeds voor deze lijn. Het verdient goed (24 euro per uur) en je kan zelf bepalen hoe ver je gaat. Je word gebeld door mannen en voert een erotisch gesprek. je kan ook cammen, dat doe ik nu. Anoniem weliswaar, ze zien alleen me decollete, hoofd uit beeld. Maar het is wel iets wat je moet kunnen, verstand op nul en gaan!!! Ik heb soms weken dat ik 200 - 300 euro binnen haal. dan ben je zo van je schulden af.

kijk maar eens op www.clubsense.nl je kan gewoon bij info kijken of het wat voor je is. suc6 verder.
Pagina 3 van 3  |    1 2 3  Volgende » 
Reactie plaatsen

Naam :
Email :
Leeftijd : jaar
Verhaal :
  = verplicht veld
 Terug     Plaats reactie