Home > Jouw verhaal > Relatie > Zo ontzettend onzeker.
Zo ontzettend onzeker.
Geplaatst door Alicia - 24 jaar - op 30 Aug 2010

Hoi Allemaal,
Na alle verhalen van jullie te hebben gelezen dacht ik ik zet ook eens mijn verhaal erop. Ik ben mijn probleem nog nooit tegen gekomen en ik praat ook nooit met iemand erover. De reden waarom ik er nooit over praat is omdat ik mijn hartstikke schaam en eigenlijk heel erg verlegen ben. Ik heb een probleem wat me dagelijks en ieder uur van de dag bezig houdt. Ik wil hier zo graag van afkomen maar op 1 of andere manier wil dat maar niet lukken en heb ik vaak de neiging om een eind aan mijn leven te maken. Ik zal maar snel vertellen wat mijn diepste geheim is. Toen ik een jaar of 15 was heb ik iemand leren kennen al gauw hebben we er 8 jaar aan vast geplakt en hadden wij een relatie met elkaar. Hij deed een sport op hoogniveau en elke week zat ik daar trots te kijken. Maar er waren zoveel mooie meiden daar, dat ik mij zo ontzettend onzeker voelde, zo onzeker dat ik gewoon niet wist hoe ik mij moest gedragen. Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik vind mezelf namelijk heel klein Heel erg, ik durf geen eens uit te stappen uit mijn auto. Ik hou me er dagelijks mee bezig. En vind het afschuwlijk! Ik kijk altijd naar lange vrouwen, dan denk ik altijd jeetje wat zou mijn leven een stuk makkelijker zijn als ik langer was ik ben 1m56. Ik draag altijd hoge hakken van zeker 14 cm, en iedereen zegt altijd jeetje meis wat kun jij je kleden zeg. Maar niemand weet hoe verdrietig ik ben ik vind alles lelijk. Ik moet echt eerlijk zijn dat als ik ergens met mijn vriend kom dat men altijd zeg, jeetje wat heb jij een mooie meid zeg. Maar waarom voel ik me dan zo onzeker? Ik durf niet te tanken, ik durf niet de stad in. Ik durf mezelf gewoon niet in het openbaar te vertonen. Ik heb altijd het gevoel dat mensen naar mij kijken dat ik 1 of andere gedrocht ben. Ik vind dit zo ontzettend erg, ik ben ook altijd opzoek naar naar middeltjes waardoor ik langer zou kunnen worden, altijd aan het denken of er geen pil is die ik kan slikken om 10 cm erbij te krijgen. Ik mag echt niet klagen ik heb leuke vriendinnen ik heb een leuke auto ik ben heel erg verwend door mijn ouders, ik krijg alles wat ik wil. En dan zou je toch echt denken dat ik harstikke gelukkig ben. Ik ben hier zo depressief van dat ik het leven serieus niet meer zie zitten. Ik denk wel dat men denkt van nouw kind, stel je niet zo aan er zijn ergere dingen in het leven. Ik weet ook dat er ergere dingen in het leven zijn, maar waarom ben ik dan niet gelukkig? Ik ben hier dagelijks mee bezig. Het is zo gek want iedereen denkt echt dat ik alles voor me mekaar heb dat ik super gelukkig ben. Maar dat ben ik helemaal niet. Ze vragen mij ook altijd modetips. ik kan je voor 15 euro aankleden als een ster, iedereen vind dat zo een gave. Maar niemand weet hoe ik me diep van binnen voel. Ik had een nieuwe baan aangeboden gekregen en het eerste wat die directeur zei is : jeetje wat ben jij knap. Ik dacht in mezelf als ik opsta vind je me minder knap want ik ben een dwerg. Ik haat het ook als mensen zeggen jeetje wat ben jij klein je lijkt wel 18 en geen 24. Dan denk ik bij mezelf mensen weten echt niet dat ze mensen kunnen kwetsen met bepaalde dingen. Dat kan mij serieus een jaar dwars blijven zitten. Ik heb dit nooit aan iemand verteld, nog nooit. Ik weet dat heel veel mensen gaan denken nouw, waar klaag jij nou over maar men heeft geen idee hoe graag ik van mijn onzekerheid af wil. Nou, wilde ik graag HBO rechten studeren om advocaat te worden. Maar dan speelt mijn onzekerheid weer een rol. Komt er zo een klein vrouwtje wat uitleggen niemand gaat mij serieus nemen. Ik snap dat het misschien een raar stuk onzekerheid is maar dit beheerst mijn hele leven. Ik ben constant bezig met mijn lengte. Ik ben er zo serieus mee bezig dat ik heel vaak overweeg om gewoon een eind te maken aan mijn leven. Een keer nam ik bijna een slok van bleek en toevallig kwam mijn vriend binnen die zei hey wat doe je, waarop ik meteen antwoordde ow niks ik ga even dweilen. Ik haat het ook als mensen denken dat ze me de naam 'kleine' of 'kleintje' gewoon kunnen geven. Na 8 jaar een relatie hebben gehad is het uitgegaan. We waren te jong en de koek was op. Ik heb inmiddels een nieuwe vriend. En hij een nieuwe vriendin, zijn nieuwe vriendin is 1m78 denk ik. Ik voel me dan zo verdrietig want dan denk ik dat dat het probleem was dat het daarom uit ging omdat ik te klein was. Het is zo raar ik kan het gewoon niet uitleggen. Het is zo vermoeiend ik ben blij dat ik een keer mijn verhaal kwijt kan. Vele zullen het niet begrijpen, maar dit is echt heel wat voor mij dat ik hier over praat. Ik vraag me moeder ook altijd mam, waarom ben ik zo klein? Waarom ben ik niet 1m65? Al me vriendinnen hebben een 'normale' lengte. Het beheerst me leven. Het maakt me super onzeker. Ik weet echt niet wat ik hier tegenkan doen, ik wilde zelfs beenverlening, maar doordat ik dan 2 jaar moet revalideren gaat men vragen wat er scheelt, en ik wil absoluut niet dat men weet dat ik zo ontzettend onzeker ben. Zucht... ik moest het even kwijt.
Waardering:

Reacties

Pagina 1 van 2  |   1 2    
Geplaatst door mama24 - 24 jaar - op 30 Aug 2010

Stop ermee!
Met jezelf zo martelen!
Ik ben 1m63, en heb een vriendin met de zelfde lengte als jij en das een hele mooie meid hoor.
Mij noemen ze ook kleintje, Ik lijk ook eerder 18 dan 24 jaar.
Ik ben dun en klein en heb twee kinderen als ze me zien lopen en mn oudste roept mama dan hoor ik plenti commentaar.
Ook ik hoor vaak zat dat mensen mij knap vinden, dus niet iedereen vind lange vrouwen mooi!
Ik bijvoorbeeld, Ik vind vaak kleine vrouwen mooier, het ziet dr niet uit twee van die stelten onder zo'n lichaam.
Wat heb je nou aan lange benen?
Soms nemen mensen mij geen eens serieus omdat ik zo'n kleintje met grote mond ben:)

Ik Geloof nooit dat je vriend het hiervoor uitgemaakt heeft...Naar 8 jaar! Geloof je dat werkelijk??
Het is JOUW onzekerheid, lange vrouwen staan nou eenmaal in de blaadjes het is allang geleden dat de regel werd ingesteld dat je 1m80 moet zijn om model te worden terwijl ik super mooie meiden ken die klein zijn.
Ik wed dat jij dat ook bent, een mooie meid die klein is waarniks mis mee is alleen jammer van dat minderwaardigheid'scomplex:)

Maak je er niet druk om joh! Je hebt nadelen maar ook voordelen hoor!
-Je kunt overal snel tussendoor.
--Je hebt NOOIT een kleiner vriendje waardoor je nooit voor *** loopt:)
-Als je niet op wilt vallen, vla je gewoon even wat minder op of wil jij je verstoppen met een lengte van 1m80 je word altijd gezien!

zo veel meer nog! Maar het gaat er om hoe jij denkt met je opsessie, De enige die jou lengte lelijk vind dat ben jij! En niet iemand anders.
Mannen vinden dat lief en mooi ook want niet elke man valt op een ku*t op stelten.

Als jij valt heb je minder schade, of val jij liever van grote hoogtes?
Nee toch?
Kop op meid, Ik begrijp je wel want ik ben ook een vrouw, ik ben ook onredelijk over mijn uiterlijk al is het niet mijn lengte ik heb wel weer andere opsessie's.
Maar maak jezelf het nou niet zo onnodig moelijk.
En geniet ervan dat mensen je mooi vinden i.p.v te denken ja omdat je mn lengte niet gezien hebt.
Naast jou voelt een lange vrouw zich niet op haar gemak vergeet dat niet!
Want zij ziet er opeens niet meer aantrekkelijk uit, Maar kollosaal en lomp!

Wees maar blij met je korte beentjes, dat lijkt veel mooier.
Ik heb ook korte beentjes hahaha dus en ik maak me dr geen seconde druk om alleen als ik weer ergens niet bij kan.
zo ook mn vriendin met exact jou lengte, maakt zich dr ook niet druk om.
Ik begrijp je goed maar je praat jezelf zo vreselijk de put in.

Groetjes mama24
Geplaatst door Mel - 34 jaar - op 30 Aug 2010

Lieve Alicia.

Om te beginnen: ik zelf ben 1.61, mijn zus is 1.63, onze moeder is 1.56 en mijn oma was 1.48. Ik kom dus ook uit een familie met kleintjes. En me dunkt dat we serieus genomen worden, ook zonder naaldhakken.
Je lengte is maar relatief. Ik wil je probleem niet belachelijk maken hoor, maar echt, niemand kijkt zo kritisch naar jou als jij denkt.
Waarom zou je geen advocaat worden? Mensen die echt dwerggoei hebben (en ik denk niet dat jij dat hebt), kunnen ook gewoon arts of advocaat of wat dan ook worden. Je herseninhoud zal er toch niet minder om zijn?

Je schrijft bijvoorbeeld: Komt er zo een klein vrouwtje wat uitleggen niemand gaat mij serieus nemen.
Maak daarvan eens je speerpunt in plaats van je struikelpunt. Leer ze maar eens dat ze dat kleine vrouwtje niet moeten onderschatten!

Enne...gebruik eens wat gevoel voor humor. Bang voor domme grapjes: maak er eerst zelf één, daarmee sla je iedereen de wapens uit handen.

Ik kan je niet helpen groeien in de lengte, misschien dat je dat eens moet bespreken met een arts. Maar je kunt wel groeien in persoonlijkheid. Echt, jij hebt net als ieder ander je kwaliteiten. Ga daar eens goed naar op zoek. Accepteer de complimenten die je krijgt voor wat ze zijn. Maak jezelf niet kleiner dan je bent, meis. Jij mag ook je plaats in de wereld innemen.

Lieve groetjes van ook een niet zo heel grote vrouw, Mel
Geplaatst door miriam - 32 jaar - op 30 Aug 2010

ik herken het wel een beetje al komt het bij mij ook doordat ik in een rolstoel zit, maar ik ben zelfs maar 1.30 dus bij mij vegeleken ben je zelfs groot. ik wil je heeeeel veel sterkte wensen.

Liefs Miriam
Geplaatst door Hannah - 26 jaar - op 30 Aug 2010

Hoi Alicia,

Ik herken je gevoel wel, ben ook niet al te groot (1.60m) en weet hoe frustrerend het kan zijn. ik ben er inmiddels niet zo veel meer mee bezig, al vind ik broeken kopen het ergste wat er is aangezien ze altijd te lang zijn...

Maar als je er echt zo mee zit zou ik eens met je huisarts gaan praten.
Ik weet dat ze je benen kunnen verlengen (weet niet of dat ook nog gedaan wordt als je volwassen bent), door ze te breken en dan wat uit elkaar te 'zetten' en het bot aan te laten groeien. Maar nogmaals ik weet niet of dat nog gedaan wordt.

Maar wat ik je bovenal mee wil geven is je bent het waard om te leven, je hebt een leuke vriend en vast ook een hele lieve familie. Denk daar ook aan als je het even niet meer ziet zitten. Het leven is veel te mooi om er vroegtijdig uit te stappen. Ook als je klein bent!

Kop op meid!
Geplaatst door Mami - 21 jaar - op 30 Aug 2010

Ik ben klein 1.63, mij is geadviseerd om rechten te gaan studeren, omdat ik altijd wel me gelijk haal.
Dus aan je lengte zal het niet liggen, accepteer gewoon jezelf Tegewoordig komen de vrouwen niet meer lang. Ik ken alleen maar kleine vrouwen.

Maar ze zijn allemaal stuk voor stuk krachtig door hun persoonlijkheden, ik bedoel ze vallen toch echt meer op dan lange mensen.
Maar dat komt ook door zelfvertrouwen, ik ben trots op dat ik klein ben. Goedkopere schoenen, makkelijk te vinden en het staat ook schattig hahaha
Geplaatst door mama24 - 24 jaar - op 30 Aug 2010

Zie je wel:)
Geplaatst door laura - 19 jaar - op 30 Aug 2010

hallo alicia.

ik begrijp heel goed wat jij doormaakt en dat is zeker niet prettig.
ik heb bijna hetzelfde probleem, alleen ik ben 1,80..
en ik zou heel graag kleiner willen zijn, ook dit beheerst mijn dagelijks leven..
geloof me je kunt blij zijn dat je wat kleiner bent,
want jij hoeft niet op te letten of je vriend langer is,
en ikzelf heb het probleem dat broeken mij vaak tekort onder zijn,
aangezien ik lange benen heb..
ook heb ik schoenmaat 42, en ik voel me vaak heel sloom doordat ik zo groot ben..
ik heb veel last van mijn botten als ik stukken gelopen heb..
En ook ik krijg redelijk vaak te horen dat ik eenv mooie meid ben
maar dan denk ik bijmezelf wat is er nu mooi aan mij..
er is niks aanmezelf wat ik mooi vind maar dan ook echt niks..
en ik zal je zeggen af en toe voel ik me geeneens een meid
alleen door mijn grote lengte & mijn best grote handen enzo..
ook ik heb dagelijks dat ik het liefst een eind aan me leven wil maken..
maar weet je meid hoe je het beste kunt denken..
overal is wel wat en iedereen heeft wel iets..
niemand is perfect..
zoals jij graag wat langer bent zijn er genoeg meiden/vrouwen
die een stuk kleiner willen zijn..
dus kop op en niet langer proberen te treuren
begin te leven & jezelf te accepteren..
het komt allemaal wel goed

groetjes en een knuffel van laura
Geplaatst door Constance - 47 jaar - op 31 Aug 2010

Neem afscheid van de illusie dat je geluk afhangt van je lengte.
Ga verder in het accepteren dat je er mag zijn zoals je bent.
Geplaatst door sou - 29 jaar - op 1 Sep 2010

Vrouwen mogen kort zijn, het zou 'verkeerd' zijn als mannen kort waren.. en zelfs daar is niets mis mee hoor.. maar je hebt de juiste geslacht om kleiner te zijn. Ik ben 1.65 en een goede vriendin is 1.58 en ik vind haar helemaal niet klein ofzo... het is juist krachtig en vlot en super ellegant.. wees trots op wat je bent, en ga lekker rechten studeren, en maak wat van je leven, en laat je niet beinvloeden door de bladen ect.. Yolanthe snijder-cabau is kleiner dan jij, sylvie meis is kleiner dan jij, die lopen er ook bij alsof ze de wereld aan kunnen, en zo hoort t !!!!
Geplaatst door Vlinder - 23 jaar - op 1 Sep 2010

Hoi hoi!

Nou, ten eerste wil ik je ook adviseren om te stoppen met die onzekerheid! Je hebt geen idee wat voor moois je allemaal voorbij gaat omdat je continu zo zit te piekeren!

Zelf ben ik ook maar 1,63 ofzo (weet het niet eens precies) en het enige wat ik altijd hoor is: "wat ben je leuk klein, schattig". Dat is toch niet vervelend? Ja oké, ze hebben er op mijn werk geen rekening mee gehouden want ik kan nog niet eens zelf een bord pakken, maar is dat zo'n drama?

Ik vind het héérlijk om klein te zijn. Echt waar! Nou ben ik als waarschijnlijk net als jou gezegend met mensen om me heen die me altijd vertellen dat je knap bent en er goed uit ziet.. Dat is toch heerlijk!

Ik weet niet echt hoe ik je moet overtuigen niet zo onzeker te zijn, maar er zijn genoeg kleine mensen op de wereld hoor, en die komen toch ook gewoon buiten ;) Ben er dol op dat ik gewoon lieve kleine voetjes heb (qua schoenen heb je nooit te klagen)! Nou weet ik verder van je postuur niks, maar zelf ben ik toch ook gezegend met goede rondingen en dat met 50 kilo.. Ik heb nog nooit (behalve de jaloerse meiden) horen zeiken dat het niet goed was hoor!

Meisje, wees er alsjeblieft gewoon trots op :)

Liefs,

Vlinder
Pagina 1 van 2  |   1 2    
Reactie plaatsen

Naam :
Email :
Leeftijd : jaar
Verhaal :
  = verplicht veld
 Terug     Plaats reactie