Home > Jouw verhaal > Werk & Geld > Nieuwe baas, nieuw vertrouwen?
Nieuwe baas, nieuw vertrouwen?
Geplaatst door Mel - 35 jaar - op 16 Jan 2012, 15:09:26

Dag dames, (dag enkele heer Wink)
Voor diegenen van jullie die mijn verhaal 'Ik heb een baan!!!' hebben gevolgd, jullie weten allemaal hoe blij ik was (en ben) toen ik na een hele lange tijd vol moeilijkheden, weer gewoon aan het werk kon.
Ik ben nog steeds blij met mijn werk, maar de glans is er een beetje vanaf. Voor de dames die zijn afgehaakt bij mijn verhaal: mijn baasje gaat weg. Mijn geweldige jonge, (veel te) leuke baas verlaat onze afdeling.
En ik? Ik zie hem met heel veel dubbele gevoelens gaan. Voor hem is de overstap naar een andere afdeling een zegening en ik gun hem zijn verse start. Merk aan alles dat hij al steeds meer afstand neemt van ons, zijn 'oude' collega's. Hij is duidelijk blij met de overstap die hij gaat maken. Ik probeer blij voor hem te zijn.
Maar ik?
Wat voel ik?
Een leegte. Ik mocht hem heel graag, vertrouwde hem volkomen en baal dat hij weggaat. Ik ga hem missen, heel erg zelfs. Dat heb ik hem ook gezegd. Hij was blij verrast, verbaasd ook, maar uiteraard kon ik zijn vertrek niet voorkomen, iets wat ik ook echt niet had gewild. Maar ik moest het gewoon kwijt.
Hoewel ik mijn 'nieuwe' baas inmiddels een beetje heb leren kennen en hem echt niet onaardig vind, kan ik hem nog niet 100% vertrouwen. 'Het', die klik, die is er (nog) niet. Mijn gevoelens (als ik het zo even mag uitdrukken) voor de vertrekkende baas zijn nog te vers, ik wil nog niemand anders op zijn plaats zien.
Volgt hier nog een vraag? Jazeker. Een simpele vraag, een heel moeilijk antwoord:
Wat nu?
Hoe leer ik de nieuwe baas te vertrouwen? Hoe neem ik afstand van mijn oude baas, met wie ik het zo goed kan vinden? Mag ik hem vragen om contact te blijven houden, om op welke manier dan ook deel van mijn leven uit te blijven maken?
Ik ben en blijf blij met deze baan, deze kans. Ik wil hier gewoon blijven. Maar ik wil niet keer op keer op keer langs het kantoortje van de baas lopen en me teleurgesteld voelen als 'die ander' er zit. En niet hij...
Help, ik word moedeloos van mezelf...
Waardering:

Reacties

Pagina 1 van 7  |   1 2 3 4 5 6 7    
Geplaatst door Suzanne - 24 jaar - op 16 Jan 2012, 15:25:26

Tsja hoe leer je je baas te vertrouwen.. Ga gesprekken met hem aan... Hoe voel jij je, hoe voelt hij zich daarbij.. Misschien krijg je dan een beter gevoel bij je nieuwe baas...
Tsja, dat je je oude baas mist, dat zal nog wel eventjes blijven, maar je moet toch verder.... Natuurlijk mag je hem vragen om deel uit te blijven maken van jouw leven, maar wil hij dit?
Geplaatst door anoniem - 22 jaar - op 16 Jan 2012, 15:43:11

als ik zo lees lijk je wel verliefd.
wat maakt het uis wie je baas is?
je werk is toch belangrijker??? tenminste dat denk ik hoor. natuurlijk moet je goed met je baas kunnen optrekken maar dat je nog contact wilt met je vorige baas, vind ik een beetje vreemd.
natuurlijk kan je proberen vrienden te maken en dat kan je vorige baas zijn, maar als hij dat wilt.
hij was verbaasd zeg je toch, hij zal zich zeker afvragen waarom je eigenlijk contact wilt...
doet je nieuwe baas raar? kijkt hij onaardig? probeer hem een kans te geven als baas, mischien is hij ook een goede baas>
succes met je baantje, ik hoop dat je er lang van kunt genieten en dat je een prettige tijd doorbrengt aan het werk.
Geplaatst door Mel - 35 jaar - op 16 Jan 2012, 16:15:17

@Anoniem: Ik wil even wat dingen nader verklaren. 
Er is al een vertrouwen, er is al een (soort van) vriendschap. Hij is een heel fijn mens om mee te praten, te lachen en met je mee te voelen. In de korte tijd dat ik hier werk heeft hij al heel veel voor me gedaan. Dankzij hem is mijn zelfvertrouwen en het vertrouwen in mijn collega's enorm toegenomen.
Dus zijn verbazing had daar niets mee te maken. Hij was verrast (denk ik) dat hij een welgemeend, oprecht en lief compliment kreeg van een collega. Hij is niet veel gewend wat dat betreft.
Ik vind het een beetje kortzichtig van je dat jij doet alsof toegeven dat je iemand graag mag, iets doms is, en bevriend willen blijven met je (ex)baas iets wat niet kan. Waarom niet? En verliefd? Meisje, er zijn duizend-en-één manieren van 'houden van' en op één van deze vele manieren is deze jongen in mijn hart gaan zitten. En dat mag, daar doe ik niemand pijn mee. De rest van de wereld mag over deze woordjes vallen, ik doe dat al heel lang niet meer.
Daarbij komt: Hij is een flink eind jonger dan ik, heeft hele andere bezigheden en hij is bezet. Geen haar op mijn hoofd die daaraan wil tornen.
O, en nog één ding: ik heb geen 'baantje'. Ik heb sinds mijn afstuderen geen 'baantje' meet gehad. Ik heb gewoon een baan waarmee ik mezelf moet zien te bedruipen.
Geplaatst door K - 27 jaar - op 16 Jan 2012, 16:22:56

Hey mel wat balen dat je leidinggevende is overgeplaatst. Qua persoon van je vorige leidinggevende snap ik dat je baalt. Ik heb een hele leuke lieve 50er als baas waar ik totaal niet op zou vallen maar waar ik gek op ben in het werk. Iemand die voor ons in de bres springt, streng maar super rechtvaardig is.
Zo'n persoon mis je.
Helaas je moet het er mee doen. Laat langzaam je oude werk idee los en leer je nieuwe leidinggevende gewoon kennen. Heb je dat extratje niet met hem geeft het niet. Je moeten het nu immers met elkaar doen. Het komt allemaal wel goed is het enigste wat ik je kan vertellen. Aan nieuwe mensen moet je altijd wennen en vooral nieuwe mensen die je leiding geeft.

Liefs K
Geplaatst door Rainbow - 25 jaar - op 16 Jan 2012, 18:07:28

Dat vertrouwen komt vanzelf.
Het is veel belangrijker dat jij het vertrouwen in jezelf en je andere collega's vast houd.
Een verandering hoeft niet altijd vervelend te zijn, alles gebeurt met een reden.
Ik begrijp best dat het vervelend voor je is.
Vraag hem gewoon of hij contact houd met " bepaalde" collega's en of ie misschien hyves heeft.

@Anoniem22
Het is wel duidelijk dat jij Mel helemaal niet kent, anders had je haar anders opgevat.
Het kan best vervelend zijn als iemand weg gaat hoor.
Je kan wel geven om iemand van het werk.
En dat e het er zo goed mee kunt vinden dat het je verdriet doet als die gene weg gaat, en daarbij veranderd dr soms een hoop als je baas wisselt.
En misschien houd Mel wel niet van zulke veranderingen of het onwetende wat dr te wachten staat en heeft ze meer controle voor haar gevoel als die baas er is en niet een nieuwkomer.

Maar helaas Melletje, je moet echt ff het afwachten.
Kijk het ff aan, jij doet je werk goed en je bent een leuk dametje:) Dus ik wed dat het goed komt.
Geplaatst door Rainbow - 25 jaar - op 16 Jan 2012, 18:08:38

Ik heb geen baantje, ik heb een baan...

Heerlijk.
Geplaatst door Luna - 41 jaar - op 16 Jan 2012, 18:21:10

Ook ik bespeur tekenen van verliefdheid. Of dat zo is, dat weet alleen jij. Maar als dat zo is dan kan je nieuwe baas daar niet tegenop natuurlijk.
Het vertrouwen in je nieuwe baas zal moeten groeien en dat heeft tijd nodig. Dus zou zeggen heb geduld en geef het de tijd die het nodig heeft.
Groetjes Luna
Geplaatst door Anoniem - 22 jaar - op 16 Jan 2012, 19:40:18

oke mel, oke gelijk heb je. mischien heb ik je verhaal anders opgevat en niet gelet op uw leeftijd.
sorry sorry sorry
ach hoe kan ik het ook precies weten, niks van mij is slecht bedoelt hoor.

@ rainbow
ja rainbow, jij hebt ook gelijk.
peace

Geplaatst door Anoniem - 43 jaar - op 17 Jan 2012, 08:51:48

Hoi meis,
Jij bent toendertijd daar begonnen, na een intense periode van ziek zijn ( en de vaste club hier weet wat ik daarmee bedoel, je bent door een hel heen gegaan) met hem als spreekbuis op de afdeling, je merkte dat er een bepaalde connectie was, een zekerheid die je had. Je kon immers altijd bij hem aankloppen. Je was onzeker, om na zoveel tijd weer aan de slag te kunnen, niet wetende wat je kon verwachten of aan zou kunnen. Hij heeft je daarbij geholpen, jouw onzekerheid weg genomen. Jou als collega tot persoon ontwikkeld die haar plaats veroverde op haar werkplek.
Nu gaat/is hij weg, het voelt voor jou alsof je jouw vastigheid/zekerheid/spraakbaak  'kwijt' bent.. nee, dit is niet zo! Het vertrouwen in jouw nieuwe baas zal idd moeten groeien, en dit heeft tijd nodig. Gun hem die tijd ook Wink
Jij hebt helemaal zelf jouw plaatsje op de afdeling verworven, dat heb JIJ alleen maar gedaan, en hij heeft jou daarbij geholpen..een steun in de rug gegeven. Ja, JIJ, de Mel die iemand anders zo goed aan kan horen..advies kan geven. De geduldige Mel, vol met humor en rake opmerkingen!
Hoeveel mensen hebben buiten hun werk om, contact met collega's? Dat zijn er heel veel, denk ik. Waarom zou het dan zo raar zijn als jij dit niet zou hebben? Ik zie dit niet direct als verliefdheid, hoor .. en al zou dat zo zijn, dan is dat helemaal jouw zaak. Kop op meis, ga door met datgene wat hij in jou zag, jouw capaciteiten te ontwikkelen. Laat hem trots zijn op jou! Hele dikke Kiss, liefs...
Geplaatst door Mel - 35 jaar - op 17 Jan 2012, 10:53:47

@Anoniem (die van 43): Verdorie Meid, ik pak nú het eerste het beste vliegtuig naar je toe om je een knuffel te geven. Kiss Wat een lieverd ben je en wat heb je het goed begrepen.
@ Anoniem (die van 22): Wilde je niet zodanig laten schrikken dat je me opeens met u aanspreekt Wink. Ik weet ik ook wel dat je geen kwade bedoelingen had, dus ik neem je niks kwalijk.
Pagina 1 van 7  |   1 2 3 4 5 6 7    
Reactie plaatsen

Naam :
Email :
Leeftijd : jaar
Verhaal :
  = verplicht veld
 Terug     Plaats reactie