Home > Jouw verhaal > Werk & Geld > ik kan het niet meer aan
ik kan het niet meer aan
Geplaatst door laurje - 21 jaar - op 17 Jan 2012, 15:14:17

redactie ik schrijf dit verhaal even onder een andere naam en heb de leeftijd ietwat aangepast.... EENMALIG !
omdat ik dit wel heel heel erg prive vind !! Sorry alvast daarvoor maar t is echt maar eenmalig..

Om te beginnen met mijn verhaal...  Mijn moeder heeft een schuld van rond de 20.000 Euro, daarvoor staat ze nu onder bewind voering, Ik sta nog bij haar ingeschreven en heb zelf ook schulden van bij elkaar ongeveer 6000 euro.. voor mijn leeftijd dus al erg veel. Ik heb een wahjong uitkering (wegens psychische problemen ben ik momenteel niet in staat om te werken) , en krijg net geen 600 euro p.maand, ben af aan het lossen aan mijn schulden....

Maar nu komt het, kreeg vorige week te horen dat ik naar de bewindvoerder van mijn moeder 300 EURO moet gaan overmaken maandelijks, omdat ze mijn moeder nu van alles inhouden !! als ik hier niet aan mee werk dan kan mijn moeder niet de schuldsanering in... Het probleem is ik ben zelf mijn eigen schuld aan het aflossen en daarvoor heb ik toch echt die 580 euro nodig...... Kan nooit geen 300 euro missen.. En als ik het kon missen zou ik die haar zeker weten geven, nu is het zo dat ik dat aan mijn maatschappelijk werker heb voorgelegd, en die zegt tegen mij : als jij dat op je geweten wilt hebben, ik zou mijn eigen moeder helpen waar ik kon.

NOU sorry hoor dat wil ik ook wel maar ik moet ook uit mijn eigen schulden komen, mijn moeder ligt savonds met een gevulde maag in bed ik vaak zat niet. Moet nu ook met 10 euro de hele week rondkomen, want maandag/dinsdag krijg ik pas weer loon. Pff Ik heb zelf de ene dreig brief na de andere op de deur mat liggen, ben over al regelingen voor aan het treffen,  heb zo onderhand een puntkop van al dat gedoe.. En denk je dat je eindelijk je eigen schuld kan aflossen, krijg ik dit weer op mijn bordje geschoven.. Ik weet niet hoe lang ik dit nog aan kan val van het een na het ander in

Vraag me af hoe anderen hier over denken ? Ben ik nou degene die het verkeerd ziet of is het anders om ?
Waardering:

Reacties

Pagina 1 van 7  |   1 2 3 4 5 6 7    
Geplaatst door Kaatje - 32 jaar - op 17 Jan 2012, 15:27:03

Hallo je zegt dat je bij haar staat ingeschreven, maar waarom wonene jullie niet bij elkaar? Want dat is toch financieel veel aantrekkelijker. En voor beide gevallen is natuurlijk wat te zeggen.
Heb je anders er aan gedacht om zelf ook een regeling te starten?
Of iets in die richting natuurlijk misschien samen met je moeder en schuldhulpverlening praten. 

Iniedergeval veel sterkte.

Ikzelf moet er binnen afzienbare tijd ook in.
Geplaatst door laurje - 21 jaar - op 17 Jan 2012, 15:42:46

hoi kaatje, Daar zit nog een heel verhaal om heen, wat ik hier liever niet neerschrijf. maar ik ga mij zowieso laten uitschrijven bij haar. (daarom stond er ook ik sta nog bij haar ingeschreven ) Samen ging het totaal niet ! 

En ze hebben mij zowieso voor de keus gesteld, of ik moet die 300 euro bij betalen, of uit huis gaan... Dus er zit voor mij weinig keus in.  Ik heb wel deze maand nog een gesprek voor schuldhulp dus even kijken wat daar gezegt gaat worden en hoe en wat.

bedankt en ook voor jou/u heel veel sterkte toegewenst, t is niet makkelijk allemaal en het word nog veel erger. 
Geplaatst door Lonely_31 - 32 jaar - op 17 Jan 2012, 16:15:56

persoonlijk vind ik dat jij het verkeerd ziet.

Geplaatst door Luna - 41 jaar - op 17 Jan 2012, 16:19:01

Ik vind dat een ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen schulden. Dus nee, ik vind niet dat jij aan de schuld van je moeder moet meebetalen. Maar, en nu komt het, als je op jezelf gaat wonen ben ik bang dat je precies hetzelfde krijgt, want dan zul je ook huur moeten betalen. Dus komt eigenlijk op hetzelfde neer. Want dat zal ook de reden zijn dat ze je moeder nu van alles inhouden. Dus ben bang dat er niet veel anders op zit. Maar ja, zoals je zegt, zou ik eens in gesprek gaan met mensen die hier echt verstand van hebben om naar een passende oplossing voor jullie beiden te zoeken.
Succes ermee en hoop dat het lukt.
Groetjes Luna
Geplaatst door laurje - 21 jaar - op 17 Jan 2012, 16:49:45

@ Lonely_31 mag ik misschien vragen waarom ? Misschien  kan ik er iets mee.

@luna Dat vind ik zelf ook, maar in mijn ogen zie ik het zo, ik wil zeker wel betalen als ik het heb ! Maar ik heb het nu gewoon niet, ik kan wel 300 euro gaan afgeven, maar dan raak ik zelf alleen maar dieper en dieper erin.. En daarbij een van de schulden die ik heb ( heb namelijk schuld bij verschillende instanties ) Komt mede door mijn moeder ! Ik ben er zelf ook verantwoordelijk voor dat zie ik heel goed in, maar ik wil nu zelf uit mijn schuld komen en dat gaat absoluut niet lukken. Waar ik nu wil gaan wonen moet ik ook 100 euro af geven, dan red ik het nog net moet ik wel uitkijken wat ik zo uitgeef.. Maar als ik dus die 300 euro ga afvegen dan blijven er genoeg rekeningen liggen waardoor ik dalijk uiteindelijk zelf misschien ook aan de 10.000 euro zit. Ik heb nu wel gezien hoe snel het oploopt !

En ik ga nu inderdaad eens even afwachten hoe die gesprekke gaan verlopen wat hun mij aanraden.
pff ik wil heel graag mijn moeder helpen, maar er tegenlijkertijd zelf niet dieper in wegzakken 

Geplaatst door Lonely_31 - 32 jaar - op 17 Jan 2012, 17:40:09

Oke, komt ie

Op nmr 1 staat het respect voorop, deze vrouw heeft jouw gebaard, verzorgd en opgevoed en wat voor schuld het ook is, ongetwijfeld heeft ze dat ook aan jou besteedt in wat voor vorm dan ook.

Bovendien woon jij thuis, krijg je een uitkering van bijna 600 euro zonder datv je kostgeld betaald? Je hebt schulden zeg je die je zelf hebt veroorzaakt, het komt op mij een  beetje egoistisch over.
En als laatste, waar ga jij wonen voor minder dan 300 euro per maand? ik denk dat je nog t beste af bent zo.
Maar aub, niet dat ieder voor zich mentaliteit naar je eigen ma toe, mijn ma is alleenstaand al 30 jaar en op een uitkering, ik help haar waar ik kan financieel of met boodschappen of met eten.
Voor alles is een oplossing ook voor jouw schuld, en de hoogste die heeft prioriteit

Maar ja dit is een kwestie van normen en waarden en die zijn voor een ieder anders, dit zijn de mijne
Geplaatst door Lonely_31 - 32 jaar - op 17 Jan 2012, 17:42:59

P.S ik heb een zoon van 14 en ik zou me kapot schamen als hij niets aan me betaald als ik het nodig zou hebben t.z.t
Geplaatst door D.W. - 38 jaar - op 17 Jan 2012, 17:48:31

Misschien zie ik het verkeerd en als dat zo is, dan lees ik dat graag.
Maar is dit geen fraude?

Geplaatst door laurje19 - 21 jaar - op 17 Jan 2012, 17:57:40

@lonely_31 daar zit wel een kern van waarheid in ! Maar jij redeneert zo omdat je niet in mijn situatie zit en  niet alles ervan af weet.  Dus daar ga ik verder ook niet op in. Deels omdat k weet dat je gelijk heb en van de andere kant omdat ik weet dat ik haar vaak genoeg heb geholpen, en wat er allemaal gebeurt is !

En @ D.W nee hoor vraag me af wat dan 'fraude' moet zijn... haha
Geplaatst door D.W. - 38 jaar - op 17 Jan 2012, 18:05:00

Omdat je niet verblijft op het adres waar je staat ingeschreven. Naar mijn mening moet dat wel gebeuren om een uitkering te kunnen krijgen. Of een postadres.
Het is sowieso krom. Zij moet inleveren doordat jij er staat ingeschreven, maar er niet verblijft.

Pagina 1 van 7  |   1 2 3 4 5 6 7    
Reactie plaatsen

Naam :
Email :
Leeftijd : jaar
Verhaal :
  = verplicht veld
 Terug     Plaats reactie