Home > Jouw verhaal > Gezondheid & Psychologie > Hoe ziet jullie dag eruit?
Hoe ziet jullie dag eruit?
Geplaatst door newmama - 24 jaar - op 27 Jan 2012

En vooral, wat doen jullie om de dagelijkse sleur te onderbreken? Wat zijn jullie hobby's?
Ik probreer ideeen op te doen want buiten mijn twee kinderen om waar ik superblij mee ben heb ik niets.
Bah, wat klinkt dat sneu. :S
Waardering:

Reacties

Pagina 1 van 3  |   1 2 3    
Geplaatst door K - 27 jaar - op 27 Jan 2012

7 uur opstaan, kinderen hun bed uit schoppen ontbijten en naar school brengen.
8.45 lekker alleen thuis het huis opruimen, schoonmaken, beetje internetten, kwallen met de kat, studeren/ oefenen op mensen.
11.45 kinderen weer ophalen lunchen en kletsen over school.
12.45 kinderen naar school brengen door naar mijn werk.

15.15 klaar met werken kinderen ophalen uit school wat drinken en kletsen. Boodschappen doen, eten koken, eten, vaat in de vaatwasser en de avond is heel wisselend.
Ofwel ga ik lekker douchen en daarna meld ik me aan bij CS (2e baan) ofwel lekker muziek oefenen, ofwel klanten nagelstudio, ofwel dvd kijken met man op de bank.

Nu ben ik iemand die van sleur houd dus vind ik dit leven prettig. Op dinsdag, woensdag en donderdag ochtend is mijn jongste nog thuis dus ben ik wat meer met hem bezig.
Geplaatst door Suzanne - 24 jaar - op 27 Jan 2012

5.50uur Opstaan, eten en naar 't werk..15.30uur Klaar met werken, aardappels schillen, laptop aanzetten, e-mail checken, tv kijken tot 't manneke thuis is... 18.00uur eten en daarna is het verschillend.. Of ik ga lekker een uurtje ontspannend zwemmen, of ik ga een uurtje lekker lopen, of ik zit gewoon lekker op de bank tv te gluren
Geplaatst door Zinzi - 30 jaar - op 27 Jan 2012

06.30 opstaan, douchen, aankleden, thee zetten, oudste wakker maken, afspoelen onder de douche en aankleden, eten geven. Rond 07.30 komt de jongste voor een fles. Om 08.00 de jongste weer naar bed, mijn dochters haar doen. De middelste uit bed en in de buggy, dochter naar school om 08.30 en om 09.00 lekker samen eten met mijn zoon. daarna gaat hij is bad. Daarna lekker in mijn huis aan de slag ondertussen de jongste van 4 maanden verzorgen en om half 11 gaat mijn middelste even slapen. Rond half 12 haal ik mijn dochter weer op, dit keer met jongste zoon samen.Daarna met z'n alle aan tafel lekker eten en als ik alles af gewassen heb dan zet ik het avond eten klaar, als mijn dochter 'smiddags naar school gaat doe ik met de andere 2 de boodschappen. Als ze kinderen alles hebben wat nodig is ben ik met het huishouden bezig. Om 17.00 avond eten en om 19.00/19.30 ligt het hele zooitje op bed maar dan moet ik nog opruimen vaak nog strijken en mijn man nog vermaken Tongue out

Maaan, ik ben toe aan vakantie!
Geplaatst door ijskonijn - 19 jaar - op 27 Jan 2012

06:00 opstaan, eten/wassen/aankleden/harendoen, 07:00 naar het werk,18:30 thuis, eten koken, eten, afwassen, opruimen, douchen, 23:00 slapen.
De avondinvulling verschilt nogal van film kijken met vriendjelief tot sporten tot iets leuks doen met vriendinnen of een lekker avondje achter de computer zitten. Dit zijn eigenlijk de dagen van maandag tot en met woensdag, de donderdag werk ik van 07:00 tot 20:30 en de vrijdag van 07:00 tot 21:30. Zaterdags werk ik  van 08:00 tot 18:00, en daarna stappen of leuke dingen doen. Zondags is een echte rustdag, dan doe ik niets wat moet, alleen de leuke dingen. Het huishouden komt er tussendoor, als ik een paar loze uurtjes heb die ik nog niet heb ingevuld. Lang leve een klein huisje! HAHA:)
Geplaatst door Assepoester - 29 jaar - op 27 Jan 2012

Hier ongeveer hetzelfde opstaan en schoolbreng/haal ritueel.Onder schooltijd werk ik de ochtenduren. De middagen dat ze naar school is gebruik ik voor het huishouden en boodschappen.
Na school heeft ze of een sport, of ze speelt met vriendjes en vriensinnetjes, de ene keer hier, de andere keer daar.Spelen ze hier, zijn ze mooi in dr kamer en ga ik af en toe even gluren.
In de tijd dat zij aan het spelen zijn, heb ik mooi een uurtje om te lezen, of wat te scrappen.Soms kijk ik programma gemist.
's avonds lekker met de voetjes omhoog op de bank.Vaak met wat borduurwerk (papierborduren), check ik de mail, klets bij met mn ventje.Soms kijken we een filmpje, spelen we gitar hero, of we gaan vroeg naar bed ;)
Hier dus ook wat sleur, maar ook ik voel me er prima onder 
Geplaatst door mammavan2 - 23 jaar - op 27 Jan 2012

Hier hetzelfde, 7:45 op, broodje smeren voor de oudste, 8:00 aan tafel ontbijten terwijl ik de jongste de fles geef (of als mn vent dit doet dan sta ik 8:00 op voor de oudste om samen te ontbijten)

Dan gaat de dag draaien om de kids en het huishouden.

Wat ik heb is fitness, ik fitness 2 of soms 3 keer in de week. Doe daarbij aan Zumba maar ook lekker op de apparaten. Vind het heerlijk! Hou van muziek en zit dan helemaal in mn eigen wereld. Ben even geen mammavan2, geen vriendin van. Gewoon mijzelf. Wegzwijmelen bij mn favo muziek en het is nog goed voor mn gezondheid ook! Helaas de laatste tijden wat minder kunnen sporten maar ga nu langzaam het weer oppakken en hoop volgende maand weer 2 tot 3 keer per week te kunnen fitnessen.

Zoek een hobby die mogelijk is! Mijn vent past op de kids. kan dit bij jou ook? Anders misschien oma?
Geplaatst door mammavan2 - 23 jaar - op 27 Jan 2012

Trouwens mijn fitnesscentrum heeft een gratis kinderopvang wat bij het abonnement inbegrepen zit. Ik breng ze daar dan niet heen maar zoiets is voor jou natuurlijk wel interessant! Even lekker sporten als het je teveel wordt?
Geplaatst door D.W. - 38 jaar - op 27 Jan 2012

Hier kom ik weer aan met mijn vrijwilligerswerk, maar het helpt je uit de sleur en je ontmoet nieuwe mensen..waarmee je weer leuke dingen mee kunt ondernemen.

Inrichting van het huis veranderen/meubels verzetten doe ik ook graag om uit een bepaalde huissleur te komen. Vage tik, ik weet het.
En hoe mijn dag eruit ziet verschilt per dag. Ik heb geen kinderen dus geen verplichtingen wat dat aangaat.
Geplaatst door kees - 54 jaar - op 28 Jan 2012

5uur 30 opstaan koffie aan
wassen aankleden krant lezen
even op internet neuzen
gelijk boterham eten half8 de auto in
en dan naar me eerste klant
gaat door tot ik klaar ben en me werk af is
dan naar huis kan zijn om 14 uur maar kan ook later zijn
dan eten maken biertje voor het eten
dan de stofzuiger even snel de weg weer door het huis leren
want dat kan die nog steeds niet zelf
dan ff op de bank ploffen en tegen 24 uur me mand weer op zoeken
wordt het later dan 23 uur wat ook gebeurd eet ik onderweg wat
en dan als ik thuis kom snel nog sigaret en wat drinken dan me mandje snel in en paar uur later zelfde ritueel
nu ik het zo lees snap ik opeens waarom me ex weg is gegaan hahaha
Geplaatst door Anoniem - 22 jaar - op 28 Jan 2012

ik was ziek geweest. 3 mnd lang en heb dit schooljaar niet kunnen beginnen, ik had geen zin om het alsnog te beginnen anders moet ik zoveel haasten en inhalen en ik stress van gehaast.
dus heb ik besloten, dit jaar te beginnen, september 2012.
nu ben ik dus thuis,
als ik s'morgens opsta ga ik met mijn zoontje ontbijten.
daarna, televisie kijken.
11.30 koken.
1 uur lunchen>>> slapen.
wakker worden en even op facebook of hier op de MG.
daarna is het afwisselend,
spelen met mijn zoon
boek lezen
gedichten schrijven
muziek luisteren
een beetje schoonmaken, opruimen.
IN de goede stemming:
schilderen.
filmpjes maken van mijn zoontje als hij speelt en het samen met hem bekijken, Tekenen. Yoga oefenen uit een doe-het-zelf Yoga boek.
dinsdag en donderdag naar de sportschool, vrijdag meiden-avond met vriendinnen en nichten en veel kletsen, make-up zetten,over onze mannetjes praten en roddelen, foto's maken, zaterdag naar de bibliotheek.
dus zo is mijn weekje, en het herhaalt zich steeds, wel leuk hoor.
in september als ik weer naar school moet, dan is het lekker-leventje ook afgelopen.

Pagina 1 van 3  |   1 2 3    
Reactie plaatsen

Naam :
Email :
Leeftijd : jaar
Verhaal :
  = verplicht veld
 Terug     Plaats reactie