rondkomen
Geplaatst door kees - 54 jaar - op 28 Jan 2012

hallo dames en ook heren want die lezen het ook hoor
ik ben benieuwd na dat ik een paar keer heb gelezen hoe somige gezinnen rond moeten komen
als ik hier wel eens een item kijkt zie ik soms staan dat er met een bepaald bedrag rond gekomen moet met een bepaald bedrag
ik zag staan ik moet rond komen met 50 euro met 3 personen
nu vraag ik me af oke met 3 personen 
is dat met 1 volwassenen of met 2 volwassenen en 1 kind
eerlijk gezegt ben ik alleen ben gescheiden heb het best wel moeilijk gehad
ik heb ook met weinig rond moeten komen
maar mijn kinderen werden door hun moeder gevoed
niet omdat ik niet wilde maar omdat ik de schulden op mijn naam had
ik heb me er uit geloosd en ben nu al een tijd zo ver dat ik het wel red
ook met mijn kinderen erbij als ze bij mij zijn
nu moet ik wel zeggen dat mijn kinderen de leeftijd hebben van 22 zowat 18 die gehandicapt is maar er wel komt
en de jongste is 16 die komt er zeker wel dat is een klein professortje aan het worden
maar nu mijn vraag hoe kan iemand en wat koop die van 50 euro aan eten dan
of wat doen ze van die 50 euro
ik schrik er van als ik dat ziet staan
ik zou er niet alleeen van rond kunnen komen namelijk
kan iemand mij vertellen hoe iemand dat doet
ik heb er namelijk heel veel respect voor om met zo bedrag rond te komen
ik wil niemand tegen de haren in strijken maar ben gewoon benieuwd
heb van de week voor me werk namelijk in een wijk gewerkt waar aan de ene kant mensen met weinig geld wonen en aan de overkant hadden meer dat zat geld als ik het huis zag
maar de gene die ons koffie gaf was de arme tak van de straat wel zo lief
dat toen ik met etens tijd 4 boterhammen op had me schuldig voelde van zullen zij het ook op hebben
benieuwd en geintreseerd naar antwoorden er op
groeten en mooi weekend
Waardering:

Reacties

Pagina 1 van 2  |   1 2    
Geplaatst door danielle - 31 jaar - op 28 Jan 2012

Ik kom zelf rond van ongeveer 20 euro.
Ik koop altijd een granen ontbijt voor s'morgens kan iets langer dan een week met een pak doen dan melk erbij 2 pakken voor de hele week.
S'middags eet ik 2 beschuiten met bv kaas of vlokken. Dus kom net om en om toe met een pak per week.
Daarnaast maak ik vaak stampot een zak aardappelen van 5 kilo kost niet zoveel en stampot groenten ook niet.
Of haal een stukje vlees met aardappels en groenten.
Of spageti of macaroni.
1keer in de week maak ik een pan soep.
En op woensdag eet ik altijd bij opa en oma.

Dus mijn week is aardig rond zo.
Daarnaast probeer ik altijd iets van fruit te kopen bv deze week waren de peren 0.69 cent voor een kilo en 3 appels voor 0.52 cent.
Daarnaast drink ik limonade siroop en soms jus the orange ligt eraan of ik minder nodig had die week.

En vries vooral alles wat ik over heb in.
Ook heb ik elke week een paar blikjes kattenvoer nodig en om de 2 weken een pak koekjes voor de hond.
De brokken van de hond en katten gaan niet van mijn boodschappen geld af daar heb ik een speciaal potje voor.
Dit is zo'n beetje wat ik koop in een week.

Vooral kijk ik altijd met mijn neus naar de grond omdat de goedkoopste dingen helemaal onderin liggen.
Geplaatst door mammavan2 - 23 jaar - op 28 Jan 2012

"ik zou er niet alleen van rond kunnen komen namelijk"
Bedoel je daarmee dat je er niet in je eentje van rond kan komen? Alleen? dat vind ik namelijk erg overdreven, als je alleen jezelf hebt dan verwen je jezelf wel heel erg door meer dan 50 euro per week uit te geven. Als ik een keer lekker ga hamsteren zonder op te letten geef ik rond de 40 a 50 euro uit aan boodschappen, excl. bakker en andere overige dingen. dus bij mekaar max 75 a 80 euro en wij zijn met zn 4e. Doe ik zuinig red ik het tussen de 30 a 50 euro met boodschappen, ligt eraan of er dure dingen op zijn (wasmiddel, luiers etc.)

en met zn 4e bedoel ik 3 volwassenen en 2 kinders.
Geplaatst door Daisy - 30 jaar - op 28 Jan 2012

Ik denk dat het ook nog wel scheelt als je van een borrel houdt en rookt. Dit is namelijk ook niet meer te betalen als je niet veel geld hebt.
Het ligt eraan waar je woont maar in de grote steden staat vaak elke dag wel een markt. Daar is vaak ook voor weinig geld veel te kopen qua groenten en fruit.
Doe je dit in de supermarkt kan dit nog wel eens heel erg schelen. Of je nou een ananas koopt voor 2,50 of 50 cent.
Iedereen heeft ook een ander bestedingspatroon en prioriteiten. De een geeft niks om goedkope macaroni of duurdere. Terwijl de ander liever merkmelk drinkt.

Maar Daisy, ookal houd je van merkmelk (rare benaming eigenlijk haha) dan nog KUN je het blijkbaar goedkoper doen als het moet. Namelijk je prioriteiten aan de kant zetten, even niet aan de alcohol en maar de goedkope voordeelpakken melk kopen. (even sigaretten daargelaten, dat is wat lastiger om 1,2,3 te stoppen geloof ik)
Geplaatst door isabella - 31 jaar - op 28 Jan 2012

ik doe hte van 50 euro met 3 pers ik mijn man en onze zoon van 10
wij kopen alles bij de aldi en ik ben al getopt met roken om rond te kunnen komen.
en dan krijgt de kleine ook nog 2euro zakgeld per week meer kan gewoon niet!
vaak laat ik dingen weg om wat extra voor de kleine te kunnen kopen school drinken enz of een keer wat te snoepen extra
het is moeilijk maar we redden het wel.

groetjes isabel
Geplaatst door Chantie - 26 jaar - op 28 Jan 2012

ik ben alleen en werk fulltime als verkoopster en maak aan boodschappen ongeveer 50 euro in de week op, exclusief mac donalds en de snackbar. aan het uitgaan ongeveer 40 euro per week en aan kleding enzo ongeveer 100 per maand..maar dat verschild nog wellis. Ik rook ook elke dag 1 pakje sigaretten dus dat is ongeveer 5 euro per dag dus per week 35 a 40 euro extra in de week. Ik red het wel!
Geplaatst door liv - 26 jaar - op 29 Jan 2012

ja dat snap ik ook niet met zo weinig geld ! wij zijn met zijn drieen thuis ik mijn man en kindje van 3.elke week haal ik boodschappen rond de 70 euro en dan ook nog 30 euro op de markt. sigaretten zitten erbij gerekend maar rook niet veel.
Geplaatst door D.W. - 38 jaar - op 30 Jan 2012

Roken- 9 euro per week
Dierenvoeding- 10 euro per week
Hou ik 31 euro per week over en naast het eten [gezond en vers] kan ik mezelf ook nog trakteren op een lekker flesje bubbels voor het weekend.
Lukt prima om met 50 euro per week rond te komen als alleenstaande, Kees!
Geplaatst door Daisy - 30 jaar - op 30 Jan 2012

@mamavan2, voor sommigen is het net zo moeilijk om van de drank af te blijven als van de sigaretten.
Ik denk ook goed de reclamefolders in de gaten houden. Kan je een hoop schelen.
Pagina 1 van 2  |   1 2    
Reactie plaatsen

Naam :
Email :
Leeftijd : jaar
Verhaal :
  = verplicht veld
 Terug     Plaats reactie