Geplaatst door Nayla - 19 jaar - op 20 Feb 2012, 03:09:58
Het begon allemaal bij onschuldig paardje rijden op opa zijn knie, overigens dit keer wel heel anders dan ik gewend was. Dit keer moest ik met mijn gezicht naar opa toe zitten en werden er rare handelingen bij verricht. Spelletjes hogertje lagertje werden gespeeld, "Wanneer ik in het 'midden'ben is het jou beurt bij mij'. Het rare van alles is dat ik mij zoveel dingen die er gebeurd zijn niet meer terug kan halen. Het zijn vage herrineringen. En daar ben ik blij om, maar of het goed is betwijfel ik want soms komt het terug in mijn dromen. Wat ik me afvraag is of dat één van jullie misschien bekend voorkomt? Misschien is het een stukje zelfbescherming, of ontkenning van het onderbewustzijn? Het misbruik is begonnen rond me 5de jaar en ben er pas mee naar buiten durven te komen toen ik 11 jaar oud was.Het was ook niet mijn echte opa, maar de vriend van mijn oma. Helaas wist ik niet beter of was het me opa, tot me 11e jaar heeft hij deel gemaakt aan mijn leven. Nu klinkt dit allemaal zo raar, maar toen der tijd dacht ik dat het allemaal een test was, ik haalde de gekste dingen in mijn hoofd. Maar toen was het tegen mijn moeder zeggen het laatste wat er in mij opkwam. Het was mijn grote geheim. En door dat geheim met me mee te dragen, had ik vele nachten voor het slapen gaan een raar donker en leeg gevoel. Kan het gevoel niet goed beschrijven, maar voelde heel zwaar. Sinds de dag dat ik ermee naar buiten ben gekomen, is het een stuk beter gegaan. Sterker zelfs ik denk er nooit meer aan terug. Mijn ouders hebben er heel goed op gereageerd. Me oma heeft hem gelijk uit huis gezet. Het zit een beetje ingewikkeld in elkaar, de vriend van me moeder (die zie ik als mijn vader, hij heeft mij leren fietsen etc, en kan me niet herrineren dat hij er niet was) was het broertje van de vriend van mijn oma. Dit maakte de situatie nog moeilijker om ermee naar buiten te komen. Mijn mening is om meer in magazines tijdschriften die kinderen lezen, sociale media neer te zetten over wat kan en niet kan. Dit klinkt misschien allemaal heel overdreven maar toch is het nodig. Ik kan het mis hebben, maar het zal jongeren misschien meer aansporen om met dingen als dit naar buiten te komen!
Reacties
Geplaatst door Rainbow - 25 jaar - op 20 Feb 2012, 10:31:49
Wat vervelend dat je dit mee moest maken.
Ik begrijp dit soort mensen echt niet, bah bah.
Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.
Jemig, van je 5e tot je 11e???
Vreselijk, zon jong dingetje en dan al zo beschadigt.
Het is wel zelfbescherming dat het vage herinneringen zijn.
En ik denk idd dat dat maar beter is, anders schaad het je nog meer.
Ik denk wel dat je dr wat mee moet, voordat je een relatie krijgt met een man.
Het is iets dat je moet verwerken, niet dat het straks op het verkeerde moment opeens naar boven komt.
Je bent nog maar 19 jaar, dus een goede leeftijd om dingen te verwerken.
Ik begrijp dat je liever ziet dat kindere hier over lezen, ik heb ook nare ervaringen heeft niet zo lang geduurt als bij jou gelukkig,maar wel verschillende ervaringen.
Dus dr zijn een hoop mensen niet te vertrouwen..
Maar goed, als kinderen er over lezen worden ze al wantrouwig op jonge leeftijd, en dan ook de kinderen waarbij niks gebeurt.
En je krijgt meer last van valse beschuldigingen van kinderen.
Als ze een keer boos zijn bijvoorbeeld...
Dus ik begrijp je wel, maar dr zitten grote nadelen aan.
Nu loog mijn dochter een keer over dat kinderen op school dr haar hadden getrokken, en geschopt hadden en uitgelachen.
Ik ben best boos geworden toen bleek dat het een leugen was, maar stel je voor dat ze over zoiets zou liegen, omdat ze wil dat mama boos word op die persoon??? Dan zit mama vast voor een moord die ze gepleegt heeft, en blijkt achteraf alles een leugen te zijn geweest.
Snap je?
Kinderen liegen wel eens, maar als ze hier bewust van worden, dan krijg je ook meer van zulke ernstigere praatjes.
Die soms ook niet waar kunnen zijn.
Mn dochter zei een keer in een winkel papa mama slaat mij de hele tijd.
Ik schaamde me dood want had dr helemaal niet geslagen, ondertussen sta je wel voor *** in de winkel.
Stel je voor dat ze zoiets zou zeggen?
Als kinderen bewust worden dat dit heel fout is, kunnen ze het wel eens gaan zeggen zonder te zien wat daar de gevolgen van zijn.
Dus dr zitten ook echt wel nadelen aan.
Wat vervelend dat je dit mee moest maken.
Ik begrijp dit soort mensen echt niet, bah bah.
Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.
Jemig, van je 5e tot je 11e???
Vreselijk, zon jong dingetje en dan al zo beschadigt.
Het is wel zelfbescherming dat het vage herinneringen zijn.
En ik denk idd dat dat maar beter is, anders schaad het je nog meer.
Ik denk wel dat je dr wat mee moet, voordat je een relatie krijgt met een man.
Het is iets dat je moet verwerken, niet dat het straks op het verkeerde moment opeens naar boven komt.
Je bent nog maar 19 jaar, dus een goede leeftijd om dingen te verwerken.
Ik begrijp dat je liever ziet dat kindere hier over lezen, ik heb ook nare ervaringen heeft niet zo lang geduurt als bij jou gelukkig,maar wel verschillende ervaringen.
Dus dr zijn een hoop mensen niet te vertrouwen..
Maar goed, als kinderen er over lezen worden ze al wantrouwig op jonge leeftijd, en dan ook de kinderen waarbij niks gebeurt.
En je krijgt meer last van valse beschuldigingen van kinderen.
Als ze een keer boos zijn bijvoorbeeld...
Dus ik begrijp je wel, maar dr zitten grote nadelen aan.
Nu loog mijn dochter een keer over dat kinderen op school dr haar hadden getrokken, en geschopt hadden en uitgelachen.
Ik ben best boos geworden toen bleek dat het een leugen was, maar stel je voor dat ze over zoiets zou liegen, omdat ze wil dat mama boos word op die persoon??? Dan zit mama vast voor een moord die ze gepleegt heeft, en blijkt achteraf alles een leugen te zijn geweest.
Snap je?
Kinderen liegen wel eens, maar als ze hier bewust van worden, dan krijg je ook meer van zulke ernstigere praatjes.
Die soms ook niet waar kunnen zijn.
Mn dochter zei een keer in een winkel papa mama slaat mij de hele tijd.
Ik schaamde me dood want had dr helemaal niet geslagen, ondertussen sta je wel voor *** in de winkel.
Stel je voor dat ze zoiets zou zeggen?
Als kinderen bewust worden dat dit heel fout is, kunnen ze het wel eens gaan zeggen zonder te zien wat daar de gevolgen van zijn.
Dus dr zitten ook echt wel nadelen aan.
Geplaatst door ikbenik - 43 jaar - op 20 Feb 2012, 18:14:40
Heel herkenbaar hoor, dat je alles wegstopt, tot je er aan toe bent.
Zelf ben ik als kind zijnde ook misbruikt geweest door een familielid. Pas toen ik in de 20 was, kwam het naar boven. Ik dacht eerst dat ik het gedroomd had. Mijn moeder bevestigde het echter.
Gelukkig heb jij ouders die je goed hebben opgevangen. Ik wens je heel erg veel sterkte hoor. Het zal nog wel een lange nasleep hebben, maar je red het wel.
Heel herkenbaar hoor, dat je alles wegstopt, tot je er aan toe bent.
Zelf ben ik als kind zijnde ook misbruikt geweest door een familielid. Pas toen ik in de 20 was, kwam het naar boven. Ik dacht eerst dat ik het gedroomd had. Mijn moeder bevestigde het echter.
Gelukkig heb jij ouders die je goed hebben opgevangen. Ik wens je heel erg veel sterkte hoor. Het zal nog wel een lange nasleep hebben, maar je red het wel.
Reactie plaatsen