Home > Jouw verhaal > Gezin & Kinderen > Serious kids talk
Serious kids talk
Geplaatst door Rebecca - 37 jaar - op 21 Feb 2012, 19:27:26

Al een geruime tijd klaagt onze dochter over school, het is saai het is stom bla bla bla. Iets wat we wel gewend zijn van dr want zo gaat dat eigenlijk haar hele korte school carriere al. De eerste 3 maand in de nieuwe klas gaat het goed, en dan hebben we te maken met de typische schoolziek acties. Op school laat ze ook helemaal niets zien, haar toetsen zijn allerbelabberts, en dit heeft waarschijnlijk ook te maken met een slechte concentratie, de zoveelste herhaling van dingen, en de saaiheid van het stof.
Toch vandaag iets leuks te melden lees maar:
ken je dat? die vriendenboekjes?? staan van die hele leuke vragen in, zoals wat wil je later worden? Tot aan vandaag was het bij mijn dochter (6) alleen maar: moeder! Zegt ze vandaag ineens....: Wetenschapper/uitvinder. Foot in mouthOops... slik...Money mouth ff testen... : Wat doet die dan? "Ja die onderzoekt van alles, en ik wil of met beestjes, of een wetenschapper die mensen onderzoekt waarom ze zijn doodgegaan enzo, je weet wel met die flessen met gekleurder water ofzo, of iemand die het hart van een mens die is dood gegaan in een ander mens stopt zodat die verder kan leven."........denk dat ik maar vast ga sparen hihihi.....ow en als iemand nog een microscoop of telescoop heeft liggen?? hou ik me aanbevolen!!!
Waardering:

Reacties

Pagina 1 van 2  |   1 2    
Geplaatst door Rainbow - 25 jaar - op 21 Feb 2012, 19:33:12

Wat een wijsheid voor zon jong ding!
Ik hoop dat ze alles word wat ze worden wil.
Dat word goed dr best doen op school.

Enig idee hoe ze ineens aan dit idee komt?
Waar haalt ze dat opeens vandaan?
Ahhh.. ik heb altijd gezegt dat ik zo niet oud word... misschien gaat je dochter mij og wel redden hihi
Geplaatst door Lonely_31 - 32 jaar - op 21 Feb 2012, 20:34:48

Hey Rebecca,

Het toeval wil dat ik met mijn dochter ( bijna 10) laatst net zo'n gesprek had in de auto.
Ze wil werk doen waar ze een pak aan moet of dieren bekijken van binnen enzo...

lachrn..nu maar hopen dat studeren iets is wat mogelijk blijft in de toekomst en dat het niet de kant van Amerika op gaat met beursen enzo.
Ook had ik kiets andera waar ik heel erg om moest lachen met dr.
Ze heeft nieuwe schoenen gekregen van haar vader en ik vroeg haar: en? heeft er nog iemand iets van je schoenen gezegd op school?
Ja, zegt ze, R keek naar me schoenen en vroeg waar heb je die gekocht...toen zei ik: ehhh bkij de schoenendump! ( want door onze baby komen we vaak bij de baby dump ) en t was een kingeving van dr...ja ik wil niet dat ze me na-aapt zegt me dochter...en ze zei, toen zei R oooh ja die winkel ken ik...mam ( en dan geeft ze me zo'n talk to the hand blik ) toen wist ik he dat ze loog... hahahha ikk lag echt in een deuk en waarom? omdat ik als 32 jarige precies t zelfde zou zeggen als antwoord op die vraag!! ze zijn zo gauw al wijs...zucht....*glimlach*
Geplaatst door Lonely_31 - 32 jaar - op 21 Feb 2012, 20:35:49

Oepsie, spelfouten...laptop en lange nagels= ellende
Geplaatst door Rebecca - 37 jaar - op 21 Feb 2012, 21:35:04

Bizarre is dat die van mij net koud 6 is geworden.
Al precies weet hoe een hart werkt.. hoe ogen werken... en noem maar op.
Ben nu hard opzoek naar encyclopedieen of boekwerken waar in plaatjes staan van dit soort dingen. Ze moet toch leeskmters gaan maken. En die stomme rijtjes woorden op school komen dr strot uit en de boeken ook.... vind ze saai.

Geplaatst door Luna - 41 jaar - op 21 Feb 2012, 21:47:56

Pientere dame!!!

Ik sta er soms ook versteld van wat de kleintjes al niet allemaal weten. Zo zaten we laatst een programma te kijken over Egypte, mijn man ziet dat soms graag. Het ging over het restaureren van de sphinx. Mijn dochtertje zat bij ons en mijn man wilde net aan haar vragen of ze wist wat dat was wat ze waren aan het doen. Ze zijn de neus van de sphinx aan het maken, want die is zo te zien eraf gevallen, gaf ze als antwoord. Mijn man en ik keken elkaar aan met een blik van. Hoe weet zij nou wat dat is. Ons had je op die leeftijd die vraag niet hoeven stellen, want weet zeker dat ik niet wist wat dat voor een beeld was. Ik vroeg haar dan ook hoe ze dit wist en kreeg als antwoord, dat dat voor haar zelfs al oude koek was want dit had ze lang geleden al eens bij Dora gezien. En dan wordt er ook nog gezegd dat die tv niet goed is voor de kids. Undecided
Geplaatst door Rainbow - 25 jaar - op 21 Feb 2012, 22:52:41

Luna.
Tv is niet goed voor mijn dochter.
Ik durf dat te zeggen.
Als er geen tv is is ze een gezellig makkelijk kind, vrolijk spelen.

Staat de tv aan? dan is het een zielig depressief hoopje ellende boos verdrietig...

Dus... niet voor ieder kind is het eigenlijk goed.

Mijn docter verdrinkt in de tv altijd al zo geweest,
Maar ze is ook geen normaal kind als ze tv heeft gekeken, dan janken om alles, verdrietig en boos om alles... een heel ander kind dan als ik GEEN tv aanzet.

Maar ik begrijp wel wat je bedoelde hoor.
Alleen wilde ik dit ff kwijt, was de link aan je text dus ligt niet aan jou.. maar ik linkte dat ff en val jullie dr ff mee lastig.

Ik maak mn eigen topic daar nog wel over.
Tis toch voor iedereen anders.

Rebecca.
Jou kleine word nog wat...
Misschien heeft ze het van dr mamsie.
Jij hebt op andere punten weer kennis.
Maar toch...

Kom op, de appel valt niet ver van de boom.
Veel succes mams:)
X
Geplaatst door Anoniem - 43 jaar - op 22 Feb 2012, 09:09:50

Hoi Rebecca,
Vergis je niet in wat ze tegenwoordig al allemaal leren op school, zelfs de buitenlandse talen zoals Engels word al mee begonnen op de basisschool. Iets wat wij als 'oude knarren' pas kregen in de laatste klas van de basisschool en het voortgezet onderwijs ;)
Het enigste wat je als ouders kunt doen, is haar stimuleren mócht ze deze interesse blijven houden voor langere tijd.. maar 1 ding, ze is pas 6 jaar. In de komende jaren zullen er ongetwijfeld nogal wat andere beroepen voorbij komen die haar interesse zullen hebben. Ik vind het echter wel voor zo'n meisje van 6 jaar een enorm wijze gedachte. Je zult jouw handen nog vol hebben later :P

Geplaatst door Rainbow - 25 jaar - op 22 Feb 2012, 09:19:05

@Anoniem.
Dat ze die dingen zien betekend niet dat ze alles maar op moeten slaan.
En ik spreek ook in het prive met Rebecca, en dat kindje van haar is wel een "geval apart hoor"
Het is niet normaal.

Wel leuk... Maar niet normaal om alles te doen en te zeggen te weten wat dat kindje weet.

Maar Rebecca en de school... er staat ze nog wat te wachten.
Het is vervelend om meer te weten dan een ander, je vind namelijk bijna geen gelijke.
Ik wed dat het kind de anderen behoorlijk dom vind, terwijl die gewoon normaal zijn.

Dan voel je je best alleen.
Geplaatst door Anoniem - 43 jaar - op 22 Feb 2012, 09:46:26

@Rainbow
Ok, wist ik dus niet..dan is duidelijk haar interesse gewekt. Stimuleren dus, als ze zo is. Als ik het dus goed begrijp, is haar IQ hoger als andere klasgenoten? Heeft een naam, ben ik kwijt. Kan heel vervelend zijn, zoals jij al zegt pfff.. Ze kan snel geisoleerd raken hierdoor. Wat zal Rebecca trots zijn, zeg!!
Geplaatst door Rebecca - 37 jaar - op 22 Feb 2012, 10:43:00

Of haar iq hoger is als de rest is nog niet getest. Echter hulpverleners denken dit al een geruime tijd. Probleem is echter dat zij zich aanpast aan de kinderen in de klas.
Enkele voorbeelde.:
Ze ging naar de PZ en sprak volzinnen(overiges is ze laat gaan praten maar wel gelijk in volzinnen) Na 1,5 maand kreeg ik een meisje terug die weer aan het brabbelen was. De herfstvakantie kwam er tussen door en godzijdank had ik mijn kletskousje weer terug.
Komen we in januarie weer op school. zij was toen 2 jaar en 3mnd. Ging naast een jochie zitten en zei: "Heej ik heb een kriebeltje in mijn keel daarom moet ik steeds hoesten. " Dat jochie keek haar alleen maar aan maar reageerde niet terug. Waarop zij het nog een keer probeerde met de woorden: "heej ik praat tegen jou, ik zeg...." weer geen reactie van dat joch. Waarop ze heel dicht bij hem ging zitten en vroeg: "Zeg kan jij niet praten ofzo? "
Jullie snappen het al binnen no time had ik weerd een brabbelende peuter thuis. Die ik echt moest stimuleren om normaal te gaan praten.
Dan het volgende: Onze dochter fietst zonder zijwieltjes vanaf dat ze 2 jaar oud is. Echter op de PZ deed ze dit dus niet, dat kon ze niet volgens haar eigen zeggen tegen de juf. Eind juni ze was toen 3 jaar en 8 maanden, komt de PZ juf naar me toe met de woorden: Mama van R we hebben groot nieuws, R fietst zonder zijwieltjes.... serieus waar ik pieste me zowat in mijn broek. Dus ik heel droog: Joh meen je dat nou? doet ze bij ons al vanaf dr 2e!!. De juf heel droog, nou daar hebben wij hier nooit wat van gezien.

Op een gegeven moment heb ik het CB ingeschakeld omdat het steeds een drama was om de jongste naar het PZ te brengen, ze vond er niets meer aan, en volgens haar kon je thuis ook spelen. CB is ook gaan kijken daar omdat ze wel erg wijs was tijdens de testen. De vrouw zat letterlijk met dr mond open. Ook ik weer een gesprek met de PZ juf dat R uitgedaagd moest worden, maar dat zat er niet in volgens de juf, want ze kon nog niet eens een puzzle maken van 9 stukjes. Grappig detail dat ze ze thuis al van 60 legde maar goed.
De eerste ochtend dat ze mocht meedraaien op de kleuterschool, loopt ze naar de puzzle kast en pakt daar een puzzle van 100 stukjes die eigenlijk voor de oudsten nog heel erg moeillijk was, en ging die op haar dooie gemak leggen. De kleuter juf stond met dr mond open, echter heeft ze het nooit meer gedaan na die ene keer.
ach en zo kan ik nog wel even door gaan. Ze heeft idd geen tot weinig aansluiting in de klas. Afhankelijk van haar bui die dag. Maar ook nu laat ze op school niets zien.

Tuurlijk ben ik trots op dr dat ze de dingen die haar interesseren snel oppikt. Echter maak ik me voor nu alleen maar zorgen. In de maatschappij is het belangrijk dat je ook op het sociale vlak mee kunt draaien. En ik vind het niet normaal dat een meisje van destijds 5 diverse malen roept dat ze zich eenzaam voelt. (en geloof me ze weet wat het woord betekend)
soms heb ik wel eens het gevoel dat het een oud zieltje in een jong lichaam is omdat ze geen woorden gebruikt die normaal zijn voor haar leeftijd.
Vb: verfen is voor haar schilderen
een fietszadel is voor haar de zitting van de fiets.
en zo kan ik nog wel even door gaan.

Buiten het feit dat het ook nog eens erg vermoeiend is, een dergelijk sponsje in huis te hebben, is het ook frustrerend om te zien dat ze niet met andere kinderen om kan gaan. Tenminste geen kinderen van dr eigen leeftijd.

Pagina 1 van 2  |   1 2    
Reactie plaatsen

Naam :
Email :
Leeftijd : jaar
Verhaal :
  = verplicht veld
 Terug     Plaats reactie