Sacrafice
Geplaatst door Eleonora - 33 jaar - op 22 Feb 2012, 15:59:01

Ik kom uit een ander land ben geadopteerd, toen ik bijna 3 was, en heb een vreselijke jeugd achter de rug vol mishandeling zowel geestelijk als lichamelijk door mijn adoptie moeder. Door de jaren heen heb ik van haar geleerd dat ik niet deugde en nergens goed voor was. Dat heeft me gevormd tot mijn 33 e toe zo oud ik nu ben, Veel jaren in een rotsfeer geleefd ik mocht nooit niks mijn adoptie moeder besliste alles voor me ik kon nooit geen kant op of mezelf zijn, werd streng gelovig opgevoed met een rokje aan en nooit tv en andere dingen die uit den boze waren. Mijn adoptiemoeder was echt een tiran doordat ze nooit zelf kinderen had kunnen krijgen is ze aan adoptie begonnen alleen om het hebben van een kind niet om ervan te houden ik ben daar enorm de dupe van geworden. Liefdeloos vol slaag en boze woorden toeschreeuwend opgevoed. ik durfe nooit niks omdat mijn adoptie moeder me al gauw hard sloeg als ik iets deed dat niet naar haar zin was, daardoor ontwikkelde ik me vanaf me 3e als een bang eenzaam muisje dis altijd erg gesloten was, mijn adoptie moeder wilde persee dat ik goed functioneerde en goed kon leren dus met slechte cijfers hoefde ik ook niet thuis te komen dan schold ze me verrot of kreeg ik erge straf, uit angst voor haar begon ik al gauw met jokken tegen haar elke keer omdat mijn adoptie moeder alles controleerde en de leugen kwam uit begon ze me aan te praten dat ik een leugenaarster was een kleptomaan, en kreeg ik veel straf en slaag voor mijn leugens. ik durfde nooit eerljk te zijn omdat mijn adoptie moeder nooit normaal kon doen, ze werd om alles boos je kon nooit eens fijn bij haar terecht of met haar praten nee ze haatte me al meteen ze had wel een kind maar wist niet wat ze er mee moest, ook liet ze regelmatig blijken dat ze niet echt blij met me was ik was immers het kind van een andere moeder, tegelijkertijd werd ik streng opgevoed en moest ik naar een refo school en al dat soort dingen ik mocht nooit uit mocht geen vriendjes moest altijd thuis zijn ze controleerde alles en mijn hele leven als puber kon ik me dan ook niet normaal ontplooien en deed veel stiekem want ik wilde ook net als andere meisjes interesse in jongens vertonen toen ik 12 werd, toen ik een beetje op mijn 12e een vriendje van school kreeg pakte mijn moeder toen ze er achter kwam dat ook meteen van me af ze noemde me een **** en een **** en vertelde de meest extreme dingen over mannen en jongens hoe die in elkaar zaten. ik durfde geen contact te maken met geen enkele jongen meer uit angst voor mijn adoptie moeder. Zo werd ik een stillen eenzame bange zonder zelfvetrouwe vreemde jonge meid, tegen sommige vriendinnen die ik even had loog ik veel omdat ik thuis niet eerlijk kon zijn en ja tegen hun ook niet want hun mochten veel meer dan ik ze mochten echt vrouw worden en dat mocht ik van mijn adoptie moeder niet, geen make up of leuke kleren geen hakschoentjes, altijd een lange saaie dode rok altijd zondags 2 x mee naar de kerk nooit uit, ik was een kind in een vrouwe lichaam, ik ontwikkelde totaal niet innerlijk omdat ik niks mocht dus ook niks meemaakte. ik moest veel voor mijn moeder doen altijd klusjes of borduren als het maar thuis was zodat ze kon zien waar ik was en wat ik deed. als er een vriendin thuis wilde komen moetsen we beneden zitten met mijn moeder erbij die wilde alles horen wat zij en ik dan te vertellen hadden dus daarom was ik altijd bang met iemand erbij, want mijn moeder hoorde diegene altijd uit over mij dan stuurde ze mij naar de gang!! Mijn adoptie vader werd ziek en ging vlug dood aan kanker al was hij er nooit voor mij hij liet me moeder altijd haar gang gaan hij was zelf bang voor haar hij zonderde zich af in de tuin of zijn werk. ik kon ook bij hem nooit terecht, een jaar na het overlijden ben ik weggelopen van thuis ik wilde niet meer bij die vreselijke moeder wonen, het is me toen noet goed vergaan ik woonde overal en had nooit geleerd wat wel goed was en wat niet in mijn pure hunkering naar liefde ben ik met de eerst en beste jongen die ik toen tegenkwam getrouwd, op 22 jarige leeftijd. Met hem had ik voor het eerst seks en bleek 2 weken na ons huwelijk al zwanger, 9 maanden later hadden we gelijk een kind, hij was ook in zo'n kerkelijk gezin opgegroeid en leefden met een grote famile en een klere vader en moeder in 1 huis waar altijd ruzie om geld was en overspel! Hij had ook niks geleerd zijn familie mocht mij niet want ik had teveel meegemaakt zei zijn moeder. ze probeerden hem te hersenspoelen dat hij met de verkeerde vrouw was getrouwd, zijn moeder was dik en ik was slank en mooi en ze was al gauw stik jaloers op mij omdat ze niet aan mij uiterlijk kon voldoen en haar man alleen maar naar mij zat te loeren. Hij ging toch al veel vreemd mijn schoonvader dus ja mijn schoonmoeder was als de dood dat hij nu mij wilde versieren terwijl ik heus niks in die vent zag domme *** was het meer niet!! ook van zo'n stomme kerk, waar je niks mocht. Mijn man en ik hebben heel lang met die familie nog opgescheept gezeten omdat hij zoveel broertjes en zusjes has wilde hij hun ook nog blijven zien ik ben altijd met hem mee blijven gaan omdat ik het verplicht voelde dat te doen hij was immers nu mijn man. maarja daar deden ze nooit eens leuk tegen mij ze mochten me gewoon niet. we gingen zelf een eigen leven leiden en braken met die strenge opvoeding wat bij mijn schoonouders echt als een bom insloeg dat hun zoon nu een ander pas koos was mijn schuld zeiden ze hij had nooit met mij moeten trouwen, steeds weer die afwijzing. Mijn man was in het begin vreselijk egoistisch dat had hij geleerd thuis zijn vader en moeder waren dat ook . Ook was hij heel ouderwets van dat je als vrouw alleen aan het aanrecht hoort en voor kinderen hoort te zorgen gezien de strenge kerkelijke opvoeding die hij had gehad. ik mocht weer niks geen vrienden maken niet uit zelfs niet naar mijn eigen broer want dat zag hij als een bedreiging want dan was ik niet thuis en ik was moeder geworden dus hoorde ik ook thuis vond hij. het moederschap viel me reuze zwaar ik was wel blij met onze zoon die geboren werd maar voelde me zo eenzaam en alleen wist niet goed hoe een goede moeder te zijn, ik wilde mijn kind alle liefde geven dit kind mocht nooit meemaken wat ik had meegemaakt, dat wilde ik niet dus deed ik mijn best zo'n goed mogelijke moeder te zijn, en alle wensen van mijn man te accepteren als hij wilde vrijen dan had ik dat maar te doen hoe doodmoe ik me ook voelde 's avonds, altijd deed ik wat hij me vroeg want zei ik een keer nee dan kon hij dat niet accepteren en kregen we ruzie, mijn man had nooit geleerd normaal een gesprek te voeren dus had ik alleen maar ja te knikken, ik had soms seks tegen mijn zin in alleen om hem te behagen en bang dat onze relatie anders zou gaan mislukken. Ik wilde niet weer alleen blijven en had een kind van hem dus ja wilde niets liever dan dat het goed ging tussen hem en mij. Mijn man had nergens last van en leefde heel nuchter, terwijl ik me doodongelukkig voelde. ik had geen moeder om op terug te kunnen vallen of familie omdat ik geadopteerd ben. Mijn echte familie woont dus nog in het land van herkomst. aan mijn schoonfamilie had ik niets die mochten me al niet en snapten niet wat mijn man nog met mij deed ze hoopten dat hij ging scheiden van mij maar dat deed mijn man niet want hij voelt zich met mij heel gelukkig, zonder dat hij doorhad dat ik heel ongelukkig was want normaal praten met hem kon niet. 3 jaar later na veel tobben werd er nog een kindje geboren in ons huwelijk, en toen ik bijna het niet meer aankon heb ik tegen mijn man gezegd dat ik er niet meer tegenkon en liever hulp wilde zoeken, dat begreep hij wel maar hij deed zelf geen enkele moeite mij te helpen al zei hij wel steeds dat hij van mij hield. ja zolang ik maar deed wat hij wilde, pas na veel gesprekken bij de hulpverlening is de hulp met hem gaan praten en zei dat het zo niet langer kon. toen is mijn man het gaan inzien dat ik zo eenzaam en alleen was we hebben toen samen therapie gedaan en hij leerde praten en ik leerde het verleden een plaatsje te geven, ondertussen heb ik zelf samen met hem voor onze 2 kinderen gezorgd uit heel veel liefde! Hun is nooit niks tekort gekomen gelukkig. ik ben opgenomen geweest 10 weken en er beter uitgekomen, nu gaat het stukken beter met alles en ja met de kinderen ook heel goed ik wet wel dat ik voor dit leven nooit had gekozen als ik dat had gekunnen maar ik weet wel dat het leven komt zoals het komt en dat ik elke dag blij probeert te zijn met wat ik heb en dat ik nu na 11 jaar huwelijk nog steeds bijdezelfde man ben gebleven en dat we door alle zorgen dichter naar elkaar gegroeid zijn. Zie je mijn jeugd is toch nog ergens goed voor geweest: Bedankt adoptie moeder dat je me vroeger zo kapot hebt gemaakt, daardoor ben ik nu zelf de moeder die mijn kinderen verdienen, hun zal het tot mijn dood toe nooit aan iets ontbreken!!!
Waardering:

Reacties

Geplaatst door Suzanne - 24 jaar - op 22 Feb 2012, 17:56:52

Ik vraag me dan af.. Heb je nog wel contact met je adoptie ouders? Want zij zullen hun "klein" kinderen dan natuurlijk ook wel willen zien..

Wat een rottijd heb jij achter de rug zeg, en tsja dat jouw man zo tegen jouw deed.. Hij wist niet beter.. Gelukkig hebben jullie therapie gehad en gaat 't nu beter met jullie..

Veel geluk!
Geplaatst door Eleonora - 33 jaar - op 22 Feb 2012, 19:35:46

Suzanne, nee mijn adoptief vader is gestorven he aan kanker.
dat staat in mijn verhaal, nee mijn adoptief moeder wil me nooit meer zien en heeft nooit belangstelling voor mijn kinderen gehad aangezien ze dat ook voor mij al niet heeft gehad!! Bedankt voor je lieve reactie!!
Geplaatst door Luna - 41 jaar - op 22 Feb 2012, 21:09:32

Wat een verhaal zeg. En ik sta er niet echt van te kijken dat je bij een man terecht kwam die geen rekening hield met zijn vrouw, je was immers niet anders gewend dan zo behandeld te worden..

En maar goed dat je stiefmoeder uit je leven is. Ik weet ook niet, als ze wel de kleinkinderen had willen zien, of ik dat gedaan had als ik in jouw schoenen had gestaan. Ze heeft de naam moeder (al was het stief-moeder) niet echt verdient in mijn ogen, laat staan de naam oma.

Goed dat je samen met je man naar een oplossing hebt gezocht en niet meteen hebt opgegeven. Heel sterk!! Zowel van jou als van je man. Hij wist immer ook niet beter en het was voor hem makkelijker geweest de situatie zo te handhaven dan er iets aan te veranderen. En goed van jou dat je voor jezelf bent opgekomen en je niet verder als een voetveeg hebt laten behandelen.

Ik wens jullie voor de toekomst veel geluk en mooie momenten, want van de mindermooie heb je al heel wat dozen vol.

Groetjes
Luna
Geplaatst door Eleonora - 33 jaar - op 22 Feb 2012, 22:41:16

Lieve Luna,

dank je wel zo zie je maar dat er ook nog goede mensen zijn in de wereld je reactie doet me enorm goed!! liefs Eleonora
Geplaatst door Luna - 41 jaar - op 22 Feb 2012, 22:58:12

Lieve Eleonara,

Dank je, lief dat je dat zegt. Of ik een goed mens ben weet ik niet, ik tracht het wel te zijn.
Heb zelf ook veel meegemaakt in het leven en als ik ergens ben achter gekomen dan is dat dat je vooral goed voor jezelf moet zorgen, dan heb je meer te geven aan een ander. Ben niet altijd heel goed voor mezelf geweest, net als jij liet ik me een hoop aandoen. Maar ook ik vond de kracht om voor mezelf op te komen en te vechten. Ik weet hoe moeilijk dat kan zijn, zeker als je het gevoel hebt dat je het niet waard bent. Maar als je eenmaal op dat station bent aangekomen en je hebt de smaak te pakken, dan neemt niemand je dat meer af. Ga zo door Eleonara, blijf sterk voor jezelf, er ligt nog heel veel moois in het verschiet.

Liefs Luna
Geplaatst door Anoniem - 22 jaar - op 22 Feb 2012, 23:51:33

eerst dit,
wat een onaardig mens zeg! Als je een adoptie kind hebt moet je het zeker liefhebben, daarvoor neem je het toch? om het een huis, liefde en betere toekomst te geven!  maar sommige mensen zijn zo bitter van binnen!

en dit:
ik ben heel blij dat je erover heen bent.
en dat je je kinderen met liefde opvoed! dat is heel goed van je.
uit alles wat je overkomt kan je wat leren echt alles, soms leert het je hoe je moet omgaan met bepaalde dingen in het leven en soms leer je kleine dingen in het leven waarderen.
Ik wens je succes in je verdere leven met je man en je kinderen.
Geplaatst door Rainbow - 25 jaar - op 22 Feb 2012, 23:54:10

Een bizonder meisje ben je.
Je naam zegt het eigenlijk al.

Ik begrijp niet dat mensen die zo veel moeite doen om een kind te krijgen, er dan zo mee omgaan.

Ik hoop echt dat je gelukkig word met je kinderen en dat jij en je man overal uit blijven komen.
Maar je bent wel sterk hoor meid, al die dingen die je toe zijn geschreeuwd zijn natuurlijk niet waar.

Jij hoeft je moeder niet te bedanken, want de kracht die je hebt.. heb je niet van haar.

Jij hoeft je niet te schamen voor de daden van je moeder, je klo,te jeugd.
En ook niet voor de keuzes die je gemaakt hebt.

Je bent (nog maar 33)
Dr ligt voor jou nog een lange weg, en jij bent de enige die de hand heeft in die weg die je bewandeld.

Ik wens jou alle liefde en geluk, en laat alsjeblieft jezelf nooit meer kapot maken, niemand vertellen wat je wel en niet bent.

Als je het aan mij vraagt ben je een sterke vrouw.
Ik hoop dat je dit zelf inziet.
Een mooie sterke vrouw.
Dus laat je nooit meer wat anders aanpraten.

Ik ben ook blij dat je zo goed voor je kindjes bent.
Je kunt het wel, je hebt voor hetere vuren gestaan.

Een knuff van mij.
Geplaatst door Luna - 41 jaar - op 23 Feb 2012, 00:09:20

@ Anoniem,

Wat een wijsheid voor zo'n jonge meid! Zou willen dat ik dat had gehad op die leeftijd, was me een hoop ellende bespaard gebleven. Maar ja, zoals je zegt hebben de dingen die op ons pad komen ons laten groeien. Ik weet nu gelukkig beter.

Geplaatst door Eleonora - 33 jaar - op 23 Feb 2012, 09:54:32

Alle mensen die zo goed reageren op mijn verhaal wil ik heel graag bedanken voor hun steun en lieve woorden en meeleven!! Ook de adviezen waardeer ik heel erg, Luna en ook de onbekende mensen die anoniem geschreven hebben dank jullie wel!!! Ik wens jullie ook alles goed toe in jullie leven en veel voorspoed kracht en liefde wat je ook meemaakt je bent nooit helemaal alleen, want je bent altijd jezelf met je unieke eigenschap!!! liefs Eleonora
Geplaatst door Rainbow - 25 jaar - op 23 Feb 2012, 13:18:20

Eleonora
Je bent hier ook altijd welkom meid, als je ergens mee zit of je hebt vragen.
Of als je gezellig wil kletsen zijn wij dr voor je.

Jij bent dus ook niet alleen.
X
Reactie plaatsen

Naam :
Email :
Leeftijd : jaar
Verhaal :
  = verplicht veld
 Terug     Plaats reactie