Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Daarnaast worden cookies gebruikt om de koppeling met social media te kunnen maken. Door gebruik te blijven maken van deze website of door hiernaast op akkoord te klikken ga je akkoord met het gebruik van deze cookies.
Akkoord
Home > Forum > Relatie > 11 jaar te lang?
11 jaar te lang?
Geplaatst door Mezelf - 22 jaar - op 21 Jul 2012, 19:29:37

Op mijn elfde heb ik mijn eerst chte liefde leren kennen. Het was mijn eerste vriendje en ik wist het meteen, dit is hem! We hebben het één en ander samen meegemaakt. Het is zo, hij is moslim. Nogal strenggelovig opgevoed. Hij is geboren en getogen in NL, maar heeft de inhoud van een echte moslim. Hij is jaloers aangelegd en ontzettend bezitterig. Toen we allebei jong waren wist hij niet goed hoe hij met mij moest omgaan. Hierdoor sloeg hij me regelmatig. Ik zat die tijd in de pubertijd. Ik richtte mij alleen op hem en werd een monster naar de buitenwereld en vooral degene die het dichtst bij mij stonden. Hij maakte mij zo dat ik alleen maar op hem wilde bouwen. Mijn ouders lieten mij voor mijn bescherming oppakken, waardoor ik in een Jeugdgevangenis beland ben. Hier heb ik 6 maanden verbleven, waarna ik een jaar in een jeugdzorginstelling heb gewoond. Toen mijn tijd hier voorbij was, wist ik het! Mij gebeurt niks meer. Ik kreeg een relatie met een Nederlandse jongen, ik deed een opleiding Jeugdzorg, alles ging eigenlijk uitstekend!.. Op een dag had ik een berichtje ontvangen op Hyves.nl. Het was hem! Hij wilde me toevoegen als vriend. Het eerste wat ik deed, iets wat ik altijd zei niet te doen, deed ik toch. Ik reageerde. Van het één kwam het ander. Ik ging weg bij mijn huidige vriend en ik viel weer helemaal voor de charmes van mijn eerste liefde. Het leek goed te gaan, maar niets is wat het zijn moet natuurlijk. Slaan heeft ie nog 1 keer geprobeerd, maar dit mocht niet baten, want ik sloeg terug. Er kwam een waas voor mijn ogen, dat ik helemaal doordraaide. Hierna heeft hij me nooit meer met één vinger aangeraakt op de verkeerde manier. De ruzies waren er nog steeds en de jaloezie en het bezitterige had hij ook nog steeds in zich. Naar 4 jaar van hem weggeweest te zijn, heeft hij een schuld opgebouwd van bijna 20.000 euro en erger nog, hij is drugsverslaafd. Ik nam het mezelf kwalijk dat ik hem in de steek had gelaten. Ik dacht wat als ik bij hem was gebleven?? Ik probeerde hem te helpen met zijn schulden en beloofde hem hier samen wel doorheen te komen. In het begin lukte me dit wel, maar naderhand werd het steeds zwaarder. Mijn salaris ging op aan wiet en schuldeisers.. Ik viel kilo's af en raakte mijn baan kwijt. We besloten samen om bij zijn ouders in te trekken. De voorwaarden was dan echter wel dat we voor het geloof moesten trouwen. Dit deden we! Ondanks alle strubbelingen en ruzies tussen ons twee, waren de mensen om ons heen superlief. Ze hadden het moeilijk om te accepteren, maar ze deden het wel. We zijn maar liefst 2 maanden getrouwd geweest. Ik had ontdekt dat hij was vreemdgegaan en met hoeveel verschillende vrouwen hij bezig was op chatsites. Het werkte gewoon niet meer PUNT. We zijn gescheiden, ik ben met 2 vriendinnen gaan samenwonen en we hebben elkaar maanden niet gesproken. Totdat, ja hier komt het! Hij contact met mij zocht naar 3maanden. Mijn hart liet dit toe en sindsdien hebben we regelmatig contact. Hij zegt te veranderen en dit keer echt te willen. Ik heb er geen vertrouwen in maar kan hem ook niet loslaten. Ik weet het gewoon niet meer. Ik merk dat als ik bij hem ben, alles goed voelt. Zodra hij weg is mis ik hem meteen. Maar die 3 maanden dat we van elkaar wegwaren was ik ook gelukkig. Ik hield me vast aan de gedachten dat hij me niet waard was naar wat hij me geflikt had. Hij weet de feiten altijd zo te draaien dat ik uiteindelijk niet anders kan dan hem te geloven. Terwijl ik weet dat hij de helft van zijn verhalen liegt. Of denk ik dit alleen maar? Ik weet het niet, zit met beide handen in het haar. Ik wil oud met hem worden. Is het echte liefde of gewoon gewenning?
Waardering:

Reacties

Geplaatst door Rainbow - 26 jaar - op 21 Jul 2012, 23:16:38

Heb je nu ook de helt van de schulden omdat je getrouwd was???

Het is geen liefde, maar een soort verslaving.

Hij zal nooit trouw zijn.

Ga niet terug, je bent meer waard.
Geplaatst door nlgirl - 25 jaar - op 22 Jul 2012, 11:12:17

Ben het helemaal mee eens met rainbow,ga niet terug  je bent het zeker niet waard.Toch wil ik reageren op het stukje de instelling van een echt moslim?De instelling van een moslim is niet zo slaan en onderdukking trouwens als hij niet 5x per dag zou bidden is hij geen eens een moslim(ik ben trouwens een nl bekeerde).Ik vind het zo jammer om zulke dingen te lezen waardoor mensen het idee krijgen dat slaan en onderdrukking islam is.
Geplaatst door luuf - 34 jaar - op 22 Jul 2012, 14:00:06

als je terug gaat doe je jezelf enorm tekort, wil je leven met een man waarvan je houd maar die je als een stuk ***** behandeld.

zeg tegen jezelf ''IK ... mezelf ben meer waard als dit en zal met niets minder genoegen nemen''

zet dan ook daad bij t woord, en laat je hart niet meer op hol brengen door mooie lieve praatjes, 11 jaar de tijd gehad zich te bewijzen en dan zal hij nooit veranderen.

sterkte
Geplaatst door anoniem - 29 jaar - op 22 Jul 2012, 23:06:13

@Mezelf: In dit geval moet je echt je verstand gebruiken en consequent zijn. Hij sloeg je en je salaris ging naar wiet en zijn schuldeisers. Dit vreet je op (letterlijk blijkbaar omdat jij afgevallen bent).
Wees verstandig, die man is niet waard!! je verdient echt betere man. Misschien vind je hem niet direct maar alles op zijn tijd.

@nlgirl: ik ben echt niet mee eens met jou over moslim maar ik ga er niet verder over hebben want dat heeft niks te maken met het onderwerp. Ik kan je reactie niet laten omdat ik zooooooo gekwetst ben door jaaa raad maar eens......en ze zijn mijn familie!!! (ik ben geen mosleem en nooit geweest).
Geplaatst door nlgirl - 25 jaar - op 23 Jul 2012, 08:10:33

@anoniem 29,Waar heb jij het over?Ik ben ook gekwetst geweest door een cristelijke persoon dat terwijl hij het geloof niet eens volgde maar ja.Hoeveel pedo's heb je wel niet in de kekgemeenschap?Dus eigenlijk zijn alle cristelijke mensen pedo's.Begrijp je wat ik bedoel?Het lijkt wel of moslims een nieuw soort mensen zijn..
Nogmaals iemand die niet 5x per dag bid is geen moslim.Iemand die aan afgoderij doet is geen moslim.!Dit zijn niet mijn woorden mar de woorden van Allah.En geen enkele vent hoort  je te slaan ookal ben je **** boedist of weet ik het.Dat hoort niet en dat hoort in enkel geloof wel niet.En ook niet in de  Islam.
Geplaatst door Mezelf - 23 jaar - op 23 Jul 2012, 20:06:54

Ik zal mezelf verbeteren. Hij noemde zichzelf een echte Moslim. Maar jullie hebben gelijk. Eigenlijk is hij in geen 1 opzicht een moslim. Ja, zijn afkomst. Maar gedragen als een moslim doet hij zeker niet.  Ik ben zelf ook bekeerd tot de Islam. Geen spijt van, nooit gehad. Ben hier trots op!
Bedankt voor jullie reacties. Mooie praatjes en lief doen is geprobeerd. Ik heb hem te woord gestaan en hem gezegd dat hij het kan bekijken. Dat zijn kansen allang verkekeken zijn en dat hij maar op zoek moet gaan naar een ander meisje. PUNT UIT!

Geplaatst door nlgirl - 25 jaar - op 23 Jul 2012, 23:51:28

MashAllah!!Goed van je dat je je ook hebt bekeerd en InshaAllah zal je een man vinden die je respecteerd en je behandeld als een prinses zoals het hoort!!
Geplaatst door Martine - 39 jaar - op 26 Jul 2012, 16:29:37

Hoi Mezelf,
wat zijn wij vrouwen toch rare wezens he. Komt er eens een echte lieverd langs, dan gaan we weg omdat het allemaal te gemakkelijk gaat, of omdat er een ex is die moeilijk, complex is of hulp nodig heeft, en als je weer bij die ex bent dan herinner je je hoe rot het allemaal was. Ik ken het joh. Een ding: deze jongen zal niet veranderen. waarom zou hij? Hij is in elf jaar niet veranderd, en hij heeft vast vaker wat beloofd. zo is hij nou eenmaal: een nare, spilzuchtige, jaloerse en agressieve vent. Fijn om die als je grote liefde te hebben heh :-P
Een moslimhuwelijk is een huwelijk voor de moskee, je bent officieel niet getrouwd. Het is net zoiets als samenwonen, in Nederland heeft zo'n ritueel absoluut geen meerwaarde. het is net zoiets als samen een boom planten of in de kerk een dienst houden. Gelukkig deel je geen schulden en zit je juridisch absoluut niet aan elkaar vast. MAAR. let wel op dat je in ZIJN land wel getrouwd bent, je zou problemen kunnen krijgen mocht je ooit met een andere (moslim) partner dan zou dat wel kunnen gaan spelen. Succes en sterkte joh. Ga niet terug. Hij is nou eenmaal zo en wij vrouwen kunnen een patner niet veranderen. Zelfde ervaring gehad, BLIJ !!!!!! dat ik nu met mijn lieve, relaxte en volwassen man ben!
Reactie plaatsen

Naam :
Email :
Leeftijd : jaar
Verhaal :
  = verplicht veld
 Terug     Plaats reactie