Niet-overlegd betaalverzoek van 400 euro

Met mijn schoonouders gaan we binnenkort met nog twee andere zussen + diens aanhang , een weekend weg. Ter ere van hun 50 jaar getrouwd. Mijn schoonouders gaven aan ons ‘mee te nemen’ en gingen op zoek naar een familiehuis. Nadat ze geboekt hadden kwam er een betaalverzoek van 400 euro per stel. Een hoop geld, voor ons, wat niet overlegd is van tevoren. Ik was dan ook not amused. Omdat mijn man bang is voor conflicten met zijn ouders heeft hij het bedrag ergens vandaan moeten peuteren en betaald. Een weekendje weg zouden we zelf ook graag eens willen maar dat geld is nu ‘poef’ weg. Omdat het ons toch niet lekker zat hebben we hiernaar gevraagd bij mijn schoonouders, waarom ze dit bedrag niet hebben overlegd. Ook andere gezinsleden vonden het veel geld maar durfden niks te zeggen. Er kwam 0 reflectie op onze vraag. Zelfs geen excuses. Alleen dat ze het de volgende keer zullen overleggen.
Ik ben erg boos merk ik. Ik heb ook geen zin in dat weekend, doen alsof alles koek en ei is. Het is het zoveelste ‘ding’ in mijn relatie tot mijn schoonouders. Mijn man vindt dat we de lieve vrede moeten bewaren. Hebben jullie nog tips, aanvullingen?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

  • ELLEN 15-11-2023 08:20
    Mijn ex schoonouders waren ook altijd zo en nog jaren later vind ik het vreemde rare mensen. Dat het uit ging tussen mijn ex en mij is dat ik mij niet op mijn gemak voelde (zelfs na jaren) bij zijn ouders en hij alles slikte. Mijn tip is ook zorg dat zij niet tussen de relatie van jou en je man komen. Omdat geldbedrag al betaald is kunnen jij en je partner bijvoorbeeld weer ruzie krijgen. Voor zowel je zelf als tegenover je partner en uit soort verplichtheid naar zijn ouders maak het er de beste van. Probeer zoveel mogelijk te genieten. Richt je meer op je partner (zorg voor momenten alleen met hem) en op de aanhang van je schoonzussen. Heb je het moeilijk zie het dan zelf als een soort afscheidsfeestje. Zorg ervoor dat jullie daarna je schoonouders niet vaak zien en zo je eigen leven lijd. Je kan dit ook later in een rustig gesprek uitleggen uit je partner waarom je de band met hun wat minder sterk wil hebben. Je verstoot ze niet maar om juist heftige ruzies te voorkomen waarin je partner een keuze moet maken tussen jou en je schoonouders lijkt dit jou gewoon beter. Zo voorkom je een definitieve breuk tussen ze. Het zou wel jaren duren voordat ze weer iets organiseren. Doen ze dat t.z.t dan kan je aangeven bij je man dat jullie band dusmatig slecht is en je wel gewoon een keer met hem bij ze een kopje thee gaat drinken maar dat het daar bij blijft
  • Karel 16-01-2024 17:06
    Lijkt me te veel geld 400 Euro per stel voor een huis alleen een weekend. Of het moet wel een heel duur huis zijn. Maken ze er winst op? Zo ja dan ook een betaalverzoek naar hun doen.